فرهنگستان هنر برگزار می‌کند:
كارگاه تخصصی نگارگری ایرانی


كارگاه تخصصی نگارگری ایرانی با حضور فریده تطهیری مقدم درمركز هنر پژوهی نقش جهان، وابسته به فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر: «كارگاه تخصصی نگارگری ایرانی» برای آشنایی با تكنیك‌های اجرای نگارگری و ویژگی‌های مختلف مكاتب نگارگری از جمله اصفهان، هرات، تبریز برگزار می‌شود.
«آشنایی نظری با مكاتب نگارگری و مینیاتور ایرانی به‌ ویژه مكتب اصفهان»، «بررسی یك مجلس و انتخاب یك شخصیت انسانی برای طراحی»، «طراحی با مداد از شخصیت مورد نظر»، «قلم گیری»، «رنگ گذاری»، «قلم گیری و اجرای نهایی 1 و 2 » و «انتخاب و طراحی یك عنصر دیگر در صحنه مثل درخت، كوه، آب و...» از جمله مباحث آموزشی دوره اول در این كارگاه است.
فریده تطهیری مقدم متولد 1334، فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمی از دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی برگزاری 15 نمایشگاه انفرادی از سال 1366 تاكنون، شركت در بیش از 30 نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از كشور را در كارنامه كاری خود دارد. همچنین او برنده جایزه اثر برگزیده از نخستین دوسالانه نگارگری موزه هنرهای معاصر تهران و برنده جایزه اثر برگزیده سفال از دومین نمایشگاه زنان كاخ نیاوران بوده است. پژوهش و آموزش نقش آفرینی بر بوم خاك، تحقیق و پژوهش در مورد مرمت ابنیه تاریخی سازمان یونسكو و تحقیق در زمینه نقش و نقاشی در هنر ایران از جمله فعالیت‌های پژوهشی فریده تطهیری مقدم محسوب می‌شود.
«كارگاه تخصصی نگارگری ایرانی» كه از 18 دی ماه سال جاری آغاز می‌شود، روزهای شنبه به مدت 8 جلسه از ساعت 16 تا 18 در مركز هنرپژوهی نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۰ دي