محمد عربستانی عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران قم:
فاز نخست شهرک صنعتی چاپ و نشر کلید خواهد خورد


فاز نخست شهرک صنعتی چاپ و نشر استان قم اواخر پاییز سال جاری کلید خواهد خورد.

محمد عربستانی عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران قم در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: در اواخر آذر‌ماه و اوایل دی‌ماه سال جاری، فاز نخست شهرک صنعتی چاپ و نشر استان قم کلید خواهد خورد. در همین راستا تمامی چاپخانه‌داران، کانون‌های تبلیغاتی، صحافی‌ها، لیتوگرافی‌ها و... می‌توانند جهت دریافت واحدهای صنعتی مربوطه و نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات خود،ثبت نام و اقدامات مقتضی را انجام دهند.
وی خاطر‌نشان کرد: شرکت ملی استاندارد ایران به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی ،ضوابط و مقرراتی را در نظر گرفته است و چاپخانه‌داران باید این ضوابط را اهراز نمایند .
عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران قم افزود: ضوابط و مقرراتی که در نظر گرفته شده 30 حوزه مختلف تعریف شده است که بخشی از این شاخص‌ها و استانداردهای عبارتند از: شامل: همگام و همراه بودن با ماشین‌آلات روز دنیا، داشتن حداقل امکانات استاندارد ،هم میزان بودن با سقف سرمایه مورد نظر، امکانات ایمنی و آتش‌نشانی، سیستم اطناء حریق، سیستم ایمنی هشدار ،دوربین مدار بسته، پروانه ساخت و... می‌باشد.
محمد عربستانی پیرامون دلایل تاخیر در برگزاری نمایشگاه چاپ استان قم نیز تصریح کرد: پیشتر مقرر گردیده بود تا نمایشگاه چاپ استان قم برای نخستین بار همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صنعت چاپ در استان قم برگزار گردد. این اقدام ضمن رعایت اصول استانداردهای نمایشگاهی،صرفه‌جویی و تجمیع سرمایه‌ها را نیز در پی داشت. لیکن متاسفانه و به دلیل تراکم کاری بالا و عدم همکاری مسئولین زمان برگزاری آن به سال آینده موکول شد.
وی در پایان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی جدید نخستین نمایشگاه چاپ استان قم در اوایل سال آینده در مکانی بزرگ و مناسب که پاسخگوی نیاز چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی استان و استان‌ها دیگر باشد برگزار خواهد شد .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۵ آذر