سید کاظم دلخوش، رئیس فراکسیون گمرک و تعاون کشور
صندلی چاپ در مجلس خالی است


یکی از مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر صنعت چاپ است عدم تعامل و رابطه مناسب میان صنعتگران صنف چاپ و نمایندگان مجلس می‌‌‌‌‌باشد.
: اخبار چاپ: در حاشیه مراسم جشنواره ملی صنعت چاپ ایران، اخبار چاپ گفتگویی با سید کاظم دلخوش، رئیس فراکسیون گمرک و تعاون و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، پیرامون وضعیت دفتر امور چاپ وزارت ارشاد انجام داده است.
در این گفتگوی کوتاه سید کاظم دلخوش در پاسخ به خبرنگار اخبار چاپ اظهار داشت: همانگونه که می‌دانید هر مدیر اجرایی دارای مسئولیت و تعهد خاصی است که باید تا زمانی‌که در آن مقام منصوب است تمام راهکارهای موجود را در نظر بگیرد تا به بهترین شکل موجود مشکلات و مسائل را مرتفع نماید؛ اما از طرفی نباید این امر را نیز نادیده گرفت، در صورتی که قوانین و آیین نامه‌ها جایگاه خود را شناخته باشد و فرایند تصویب و تنقیح طرح‌ها و لوایح مشخص شده باشد می‌توان بهترین راهکارها در جهت برون رفت از وضعیت بلاتکلیف امید بست.
وی در خصوص دیدگاه و نظراتش در مورد فراصنعت چاپ تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر صنعت چاپ است عدم تعامل و رابطه مناسب میان صنعتگران صنف چاپ و نمایندگان مجلس می‌‌‌‌‌باشد. دنیای تکنولوژی در این صنعت جایگاه مطلوبی دارد و همانگونه که می‌بینیم ماشین‌آلات ملخی، و انواع چاپ‌های سربی، سنگی، مستقیم، مسطح و ... جای خود را به انواع سیستم‌های دیجیتالی داده است. در این بین آیا ایران توانسته همگام و همراه با این تکنولوژی باشد؟ آیا مشکلاتش را حل کرده و به حداقل توسعه مورد نظر در این صنعت رسیده است؟
سید کاظم دلخوش افزود: بنده به عنوان رئیس فراکسیون گمرک و همچنین رئیس فراکسیون تعاون کشور تا کنون هیچ تقاضا و یا درخواستی مبنی بر همکاری‌های فی‌مابین میان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های صنعت چاپ با خود را ندیده‌ام و تا به حال هیچ مکاتبه‌ای نشده است این در حالیست که مشخص نمودن تمام زوایا ی مالیات بر ارزش افزوده بر اساس کمیسیون تعاون کشور بوده است ،همکاران ما 17 بند معافیت مالیاتی در ماده 12 دوره گذشته مجلس پیش‌بینی کرده‌اند اما متاسفانه به دلیل عدم شناخت از این صنعت و نبود تعامل این قوانین صنعت‌گران حوزه چاپ و بسته‌بندی با مشکل روبرو می‌شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: تمام مشکلات به دست صنعتگران و رئیسان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مربوطه رفع خواهد شد و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تعاملات و ارتباطات خود را با نمایندگان مجلس گسترش داده و دغدغه‌‌‌های این فرا صنعت را به مسئولین معرفی کنند.
رئیس فراکسیون گمرک و تعاون کشور در پایان خاطر نشان کرد:برگزاری جلساتی اینچنینی بسیار مطلوب است . نیاز اصلی صنعت چاپ ارتباط و تعامل با بدنه اجرایی دولت و قانون‌‌‌‌گذاران است ،لذا مناسب است تا مسئولین علاوه بر برگزاری اینچنین جشنواره‌‌ها نسبت به ارتباط با نهادها و تشکل‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نیز اقدام نمایند.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۴ شهريور