نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف
قرآن‌های برگزیده؛ نماد چاپخانه‌های برتر


هدف نهایی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، تلاش برای افزایش کیفیت چاپ و صحافی قرآن کریم در سراسر جهان است، در این مسابقات هفت قرآن یا چاپخانه توسط هیات داوران انتخاب می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد خبری مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، معرفی شاخص‌‌های کیفی چاپ و نشر قرآن کریم، شناسایی و تشویق پدیدآورندگان، ناشران و واحدهای چاپی برتر قرآن کریم، مهم‌ترین اهداف نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف را تشکیل می دهد.
یوسف افراش دبیر دهمین جشنواره صنعت چاپ، ضمن اعلام این خبر، از توسعه و ترویج کاربردها و دست‌آوردهای علوم و صنایع چاپ در نشر قرآن کریم به عنوان یکی دیگر از اهداف برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ در نشر قرآن کریم به عنوان یکی دیگر از اهداف برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف نام برد.
در این مسابقات که هدف نهایی آن تلاش برای افزایش کیفیت چاپ و صحافی قران کریم در سراسر جهان است، 7 قرآن یا چاپخانه توسط هیات داوران انتخاب می‌شود. کیفیت لیتوگرافی، چاپ و صحافی، زمینه‌های بررسی قرآن‌هایی است که از سراسر جهان به دبیرخانه ارسال می‌شود.
نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف از 17 تا 20 آبان برگزار خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۹ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: