بسته‌بندی میوه انار در شرکت‌های دارویی کشور آلمان
انار؛ داروی پرمصرف آلمانی‌ها


استفاده از میوه انار در کشور آلمان معمول نیست. اما شرکت‌های دارویی این کشور آن را به صورت شربت و قرص بسته‌بندی و در واقع به عنوان دارو به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند.

محمد حاذق‌نژاد مدیرعامل شرکت PTC فرانکفورت آلمان در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: انار یکی از محصولات صادراتی ایران به کشور آلمان است؛ و حساسیت بالای این میوه ارزشمند آن را نیازمند به یک بسته‌بندی مناسب کرده است. استفاده از میوه انار در کشور آلمان معمول نیست و آن را به صورت شربت و قرص بسته‌بندی و در واقع به عنوان دارو مصرف می‌نمایند.
محمد حاذق‌نژاد بیان داشت: اگر چه قیمت این محصول بسیار بالاست اما ظاهر زیبا و بسته‌بندی مناسب مخاطبان را به خرید و مصرف آن ترغیب می‌کند. اطلاع‌رسانی مناسب که توسط شرکت‌های دارویی کشور آلمان در خصوص خواص و فواید میوه انار به صورت کاتالوگ و بروشور صورت می‌گیرد؛ و استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی از عواملی هستند که باعث استقبال از بسته‌های دارویی انار در این کشور شده است. با وجود قیمت 45 یورویی که برای 100 سی‌سی از این میوه پرداخت می‌شود؛ مصرف‌کنندگان همچنان مایل به خرید بسته‌ها هستند.
مدیرعامل شرکت PTC فرانکفورت آلمان تصریح کرد: انار میوه‌ای است که در ایران به صورت خام و بدون هیچ‌گونه بسته‌بندی مصرف می‌شود. این در حالی است که برای تبدیل انار به قرص و شربت و استفاده از بسته‌بندی شکیل و مناسب هیچ تکنولوژی خاصی استفاده نمی‌شود و این اقدامات با تکنولوژی‌هایی که در ایران وجود دارد نیز قابل اجرا خواهد بود.
وی در پایان گفت: متاسفانه در ایران معرفی این محصول به مخاطبین و مشتریان غیراصولی بوده و مطالعات دقیق و پژوهش‌های علمی و کارشناسی بر روی امکانات و منابعی که در ایران وجود دارد انجام نمی‌گیرد. در حالی که با تحقیقات و استفاده از تکنولوژی‌های حاضر می‌توان صادرات پر‌سود‌تری داشت. تا چه زمانی باید نظاره‌گر عدم استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، امکانات و قابلیت‌های ایران‌زمین باشیم؟ آیا مسئولین دولتی، صنفی و خصوصی صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران نسبت به این مسئله آگاهی دارند؟ آیا نباید بسته‌بندی صادراتی این محصول را به عنوان یک اولویت و ضرورت تعریف کرده و از آن حمایت نمود؟

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۷ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: