دریافت جایزه ویژه چاپخانه‌داران سال اروپا، توسط کمپانی اپسون
اپسون؛ پیشرو در چاپ دیجیتال


چاپگر جدید اپسون (Stylus pro 3880) چهارمین نسل از سری چاپگرهای Ultrachrom است. این چاپگر توانایی ثبت تصاویر، متون و فایل‌های چاپی را با استفاده از مجموعه مرکب‌های مژنتای وی‌واید (روشن)، به اضافه دو نوع مرکب جدید، داراست.

اخبار چاپ: کمپانی اپسون در سال 2011 ـ 2010 میلادی موفق به کسب جایزه سال چاپخانه‌داران گردید. به گزارش اخبار چاپ و به نقل از منابع خبری، کمپانی اپسون به علت تولید چاپگرهای مدل Stylus pro 3880، توانست نظر کارشناسان انجمن صدا و تصویر اروپا (EISA) را به خود جلب کرده و این جایزه را دریافت کند.
چاپگر جدید اپسون (Stylus pro 3880) چهارمین نسل از سری چاپگرهای Ultrachrom است. این چاپگر توانایی ثبت تصاویر، متون و فایل‌های چاپی را با استفاده از مجموعه مرکب‌های مژنتای وی‌واید (روشن)، به اضافه دو نوع مرکب جدید، داراست. ویژگی منحصربفرد چاپگر Stylus pro 3880، استفاده از دو نوع مژنتای وی‌واید و ویوالایت است. استفاده از این نوع مژنتاها کیفیت چاپ این سیستم را بخصوص در شیدهایی با رنگ‌های قرمز، بنفش و ارغوانی، بسیار افزایش داده است. کیفیت ارائه شده توسط Stylus pro 3880، در شیدهایی با رنگ‌های مذکور قابل مقایسه با دیگر چاپگرهای این رده نیست. مدیران اپسون بر این باورند که کیفیت چاپی سیستم مورد اشاره در مقایسه با دیگر سیستم‌های هم‌خانواده (Ultrachrom) تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.
از دیگر قابلیت‌های Stylus pro 3880 می‌توان به ارائه‌ی حداکثر کیفیت در محصولات و فرآورده‌های چاپی تک‌رنگ و ارائه‌ی بالاترین سطح وضوح تصویر (رزولوشن)، با استفاده از رنگ‌هایی با پایه پیگمنت اشاره کرد. وضوح (رزولوشن) تصویر 2.880 dpi*1.440 dpi در محصولات و فرآورده‌های رنگی، آروزی دیرینه چاپخانه‌داران و اپراتورانی است که چنین سفارش‌هایی را انجام می‌دهند. این سری چاپگرهای اپسون علاوه بر چاپخانه‌داران، مشتریان و مخاطبان دیگری نیز دارد. یکی از اصلی‌ترین گروه‌های مخاطب چاپگر Stylus pro 3880، عکاسان هستند. بیشتر عکاسانی که مالک و صاحب لابراتوارهای شخصی هستند و تصاویر گرفته شده را خودشان چاپ و تکثیر می‌نمایند، نیاز به چاپگرهایی دارند که قابلیت‌های بالایی در چاپ فایل‌های رنگی داشته باشند. سیستم به کار رفته در چاپگرهای Stylus pro 3880، این امکان را به بهترین شکلی در اختیار عکاسان و طراحان گرافیکی قرار می‌دهد. محصول جدید اپسون، پیش از این یعنی در اوایل جولای سال جاری میلادی نیز مورد توجه انجمن چاپ عکس فنی اروپا قرار گرفته و موفق شده بود گواهینامه‌ی تأیید عالی این انجمن را نیز از آن خود کند.
مارک بنمر (Marc Boenmer) مدیر تولید کمپانی اپسون ضمن اشاره به قابلیت‌های فنی درخور توجه Stylus pro 3880، درخصوص جایزه سال چاپخانه‌داران اروپا گفت: جایزه انجمن صدا و تصویر اروپا (EISA)، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخص‌های کیفیت صنعتی در قاره اروپا است. تاکنون تولیدکنندگان اندکی موفق شده‌اند جوایز این انجمن را از آن خود کنند. لذا علیرغم این‌که مهندسان، مسئولان، مدیران و دست‌اندرکاران اپسون به هیچ وجه برای دریافت جایزه فعالیت نمی‌کنند، لیکن تأیید این انجمن نشان‌دهنده‌ی تجربه،مهارت و توانمندی‌های کمپانی اپسون به ویژه در تولید محصولات حرفه‌ای با ارائه‌ی بالاترین کیفیت است.
وی افزود: آسیب‌شناسی‌های بسیاری درخصوص چاپ دیجیتالی ترام‌های خاص در کمپانی اپسون انجام شد. نتیجه‌ی این آسیب‌شناسی‌ها که برپایه مطالعات و بررسی‌های علمی و تخصصی صورت می‌گرفت، مشخص کرد مشکل اصلی چاپ دیجیتالی ترام‌های خاص ـ بخصوص ترام‌های خاکستری در چاپ عکس‌ها ـ ناشی از مرکب‌های مورد استفاده در چاپگرهاست. ازاین‌رو، مهندسان اپسون قابلیت جدیدی را در سری Stylus pro 3880 ایجاد نمودند. در این چاپگرها علاوه بر استفاده از 8 رنگ مرکب، سه نوع مرکب مشکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت استفاده از سه نوع مرکب مشکی در چاپگرهای Stylus pro 3880، دستیابی به بالاترین کیفیت ممکن چاپ ترام‌های خاکستری در عکس‌ها است. ظرفیت منحصربفرد ایجاد شده در این چاپگرها، Stylus pro 3880 را تبدیل به انتخابی ایده‌آل برای عکاسان حرفه‌ای نموده است. به گونه‌ای که این چاپگرها امروزه جایگاه بسیار محکم و خاصی در بازار عکاسان حرفه‌ای یافته‌اند.
مارک بنمر (Marc Boenmer) در پایان به قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات حرفه‌ای این چاپگرها اشاره نمود و تصریح کرد: Stylus pro 3880 امکان چاپ در بسترهای مختلف را برای چاپخانه ایجاد می‌کند. این چاپگرها می‌توانند محصولاتی با سایزهای متنوع ـ از 4*6 Inch تا 17*22 Inch ـ ارائه نمایند. همچنین چاپ ترام‌های متعادل نیز از دیگر قابلیت‌های این چاپگرهاست.
لیکن مهم‌ترین امکان این چاپگرها، توانایی خدمات‌دهی برای چاپ‌های نفیس است. امکانات متعدد و قابلیت‌های خاص به کار رفته در سیستم این نوع چاپگرهای (Stylus pro 3880) حرفه‌ای، آن‌ها را قادر ساخته است تا محصولاتی با چاپ‌های نفیس یا هنری را به مشتریان و سفارش‌دهندگان عرضه نمایند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۷ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: