با حضور کارشناسان و اهالی صنعت چاپ کشور برگزار شد
جلسه توجیهی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف


یوسف افراش عدم توجه به کیفیت و رعایت استانداردها، ضعف در مدیریت آموزش، فرسودگی ماشین‌‌‌‌آلات و ... را از جمله مشکلات صنعت چاپ کشور معرفی کرد.

اخبار چاپ: به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، در جلسه توجیهی که ساعت 21 تا 23 روز اول شهریورماه سال جاری با حضور کارشناسان و اهالی صنعت چاپ کشور تشکیل شد، مسائل، موانع و چشم‌اندازهای چاپ قرآن کریم و موضوع برپایی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف مورد بررسی قرار گرفت.
در این مراسم یوسف افراش، دبیر دهمین جشنواره صنعت چاپ، عدم توجه به کیفیت و رعایت استانداردها، ضعف در مدیریت آموزش، فرسودگی ماشین‌‌‌‌آلات و... را از جمله مشکلات صنعت چاپ کشور معرفی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به پتانسیل‌های موجود در کشور گفت: بر این باوریم که حداقل در زمینه چاپ قرآن از لحاظ کیفیت و کمیت می‌توانیم حرف اول را در منطقه بزنیم.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمدی، قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی و رئیس مرکز همانگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد اسلامی گفت: هدف نهایی برگزاری مسابقه بین‌المللی چاپ مصحف شریف، محافظت، نشر و پخش قرآن کریم در سراسرجهان است.
حجت الاسلام محمدی افزود: با استفاده از ابزار و هنرهای مختلف می توانیم شاهد نفوذ بیشتر قرآن در جوامع باشیم و از آنجایی که خصوصا بعد از حادثه 11 سپتامبر توجه بیشتری به قرآن در سراسر جهان صورت گرفت، می‌بایست از تمام ظرفیت‌ها و عملیاتی که می‌تواند باعث توجه به آن شود استفاده کرد.
علی ثابت مدیر کمیته داوری مسابقات نیز در این مراسم به انتخاب هفت قرآن، یا چاپخانه توسط هیات داوران اشاره کرد و گفت: کیفیت لیتوگرافی، چاپ و صحافی، زمینه‌های بررسی و داوری قرآن‌هایی است که از سراسر جهان به دبیرخانه ارسال می‌شوند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۳ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: