محمدرضا صدیقی، در گفتگو با اخبار:
هدف از برگزاری نمایشگاه چاپ چیست؟


هر کدام از غرفه‌گذاران و شرکت‌کنندگان دلایل خاص خود را برای حضور در نمایشگاه دارند اما نباید حضور مستمر این شرکت‌ها را در نمایشگاه دلیل بر رضایت از نحوه برگزاری آنان دانست.

محمدرضا صدیقی، کارشناس امور چاپ در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: مادامی که شرکت نمایشگاهی صنوف برگزار‌کننده این نمایشگاه است هیچ شرکت‌کننده‌ای راضی نخواهد بود. گماردن افراد غیر متخصص در پست‌های کلیدی مشکل اصلی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی است. متاسفانه این نمایشگاه تنها اسم و عنوان صنعت چاپ و بسته‌بندی و بین‌المللی را با خود یدک می‌کشد و محتوای آن هر سال نسبت به سال گذشته کمرنگ‌تر می‌شود.
وی افزود: هر کدام از غرفه‌گذاران و شرکت‌کنندگان دلایل خاص خود را برای حضور در نمایشگاه دارند اما نباید حضور مستمر این شرکت‌ها را در نمایشگاه دلیل بر رضایت از نحوه برگزاری آنان دانست. بی‌نظمی‌های حاکم در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران؛ بیشتر باعث واگرایی شده است. درصورتی که هدف از چنین اقدامی ایجاد همگرایی و نزدیکی بین دست‌اندرکاران صنعت چاپ است.
محمدرضا صدیقی تصریح کرد: برگزارکنندگان و مجریان نمایشگاه اطلاع‌رسانی خود را در خصوص برنامه‌‌‌‌‌‌هایشان از طریق سایت اینترنتی به شرکت‌کنندگانی که مایل هستند می‌‌‌فرستند؛ و بر همین اساس مبالغی را به ازای خدماتی که ارائه می‌دهند از غرفه‌‌‌‌‌‌گذاران دریافت خواهند کرد. با این اوصاف و براساس وعده‌هایی داده شده، باز شاهد عدم برنامه‌ریزی مناسب و اجرایی نشدن وعده‌های برگزار‌کنندگان هستیم. تنها می‌توان گفت صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌برگزارکنندگان در واقع دروغ‌های حقیقی هستند.
کارشناس امور چاپ در ادامه بیان کرد: بسیار اسف‌بار است که اعتراف کنیم نمایشگاه‌های استانی از نظم و وضعیت مناسب‌تری نسبت به نمایشگاه پایتخت برخوردارهستند؛ و تسهیلاتی که به برگزارکنندگان داده می‌‌‌‌شود دارای اعتبارات لازم است. اما غرفه‌گذاران در نمایشگاه تهران با تسهیلاتی مواجه هستند که فاقد اعتبار است؛ به طور مثال اگر کارت‌های نمایشگاهی اعتباری ندارد چرا این کارت به عنوان تسهیلات به غرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذار ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. با نگاهی به آمارها می‌توان از کاهش بازدید‌کنندگان تخصصی به طور کامل آگاهی پیدا کرد که این امر نشان‌دهنده افت کیفیت نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران است.
وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد تنها دغدغه برگزار‌کنندگان نمایشگاه چاپ و بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی فروش و پوشش دادن بخش اقتصادی است و به کیفیت کمتر اهمیت داده می‌‌شود. نشست‌های خبری و ارائه گزارش‌ها تنها در بخش مالی نمایشگاه است تا از این طریق سود را افزایش بدهد. اما به این امر که افزایش مساحت نمایشگاه و درآمدها چه سودی برای تولید‌کنندگان می‌‌تواند در بر داشته باشد هیچ توجهی ندارند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۳ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: