فرهنگستان هنر برگزار می‌‌کند:
فراخوان اسناد و نسخ خطی، چاپ و آرایش کتاب


فرهنگستان هنر چهارده همایش علمی با عنوان "گردهمایی بین‌المللی مکتب اول تهران" ـ دوره قاجار ـ در قالب فراخوان در حوزه‌های علمی و پژوهشی مختلف از تاریخ 4 تا 27 آذرماه در محل ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر برگزار می‌کند.

    یکی از مسئولین روابط عمومی فرهنگستان هنر در گفتگو با اخبار چاپ از چهارده همایش علمی با عنوان مکتب تهران خبر داد و افزود: همایش بین‌المللی مکتب تهران در قالب چهارده فراخوان در حوزه‌های علمی و پژوهشی مختلف دوران قاجار از جمله اسناد و نسخ خطی، چاپ و آرایش کتاب، ادبیات و زبان‌شناسی، حکمت و فلسفه، خوشنویسی، سینما، عکاسی، فرش‌دستباف، مجسمه‌سازی، معماری و شهرسازی، نقاشی، موسیقی، هنرهای صناعی و هنرهای نمایشی 24 تا 27 آذرماه برگزار خواهد شد.
مهلت ارسال آثار تایید‌شده تا پایان شهریور‌ماه می‌باشد .
برنامه همایش بین المللی مکتب اول تهران ویژه دوره قاجار طی 4 روز و در مکان‌های مختلف برگزار خواهد شد. زمان‌بندی هر همایش با توجه به تعداد مقالات ارسالی در آن حوزه تعیین خواهد شد.
این همایش‌ها، بخصوص همایش اسناد و نسخ خطی می‌تواند کمک شایانی به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ناشران ایرانی در حوزه‌های فرهنگی داشته باشد. به هر شکل جمع‌آوری هرچه بیشتر این آثار موقعیت‌های بی‌نظیری را برای فرهنگ‌سازی و ارتقاء تاریخچه کتابت در ایران ایجاد می‌نماید.
لازم به ذکر است ظوابط و مقرراتی که در تدوین و تنظیم مقالات باید در نظر گرفته شود شامل رعایت موازین پژوهشی در مقاله. ـ چكیده، اصل مقاله به‌همراه مقدمه و نتیجه‌گیری، ارجاعات درون‌متنی، فهرست منابع و تصاویر ـ ارسال مقالات بر روی كاغذ A4 یك‌رو و حروف‌چینی شده ، ارائه فایل مقالات تحت برنامه‌یword 2003، مقالاتی كه دارای تصویر می‌باشند، بایستی همراه با لوح فشرده‌ی تصاویر و با كیفیت مطلوب ارائه گردند. مقالات پذیرفته شده برای ارائه و چاپ در نظر گرفته می‌شود، مقالات پذیرفته شده تا قبل از انتشار مجموعه مقالات همایش، نباید در نشریه‌ی دیگری به چاپ برسند. دبیرخانه‌ی همایش در انتخاب و ویرایش مقالات آزاد است و در پایان مقالات دریافتی، بازگردانده نخواهد شد و... می‌‌باشد

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: