با راه‌اندازی چاپخانه‌های شراکتی در نقاط مختلف
تجارت جهانی در خدمت صنعت چاپ


کمپانی پرینتودی‌مند printodemand به تازگی توانسته است در قالب تفاهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جداگانه چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی شراکتی را در کشورهای آمریکایی، سنگاپور و استرالیا دایر نماید.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از منابع خبری بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی، کمپانی پرینتودی‌مند printodemand به تازگی توانسته است در قالب تفاهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جداگانه چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی شراکتی را در کشورهای آمریکایی، سنگاپور و استرالیا دایر نماید. این کمپانی مجری سفارشات چاپ کتاب دانشگاه کمبریج انگلستان است. تفاهم‌‌‌‌نامه‌‌های اخیر printodemand در راستای توسعه فرآیند تجارت جهانی در قالب بین قاره‌‌‌‌‌‌‌ای تدوین می‌‌‌‌‌شود.
کمپانی printodemand با گردش مالی سالانه‌‌‌‌‌‌‌‌ی 3 میلیون پوند یکی از موفق‌‌ترین و بزرگ‌ترین واحدهای صنعت چاپ کشور انگلستان است. به گفته اندی کورک، مدیرعامل پرینتودی‌مند، این کمپانی توانسته است با تغییر رویکرد واحد بازرگانی و توجه به بازارهای جهانی، بالاترین میزان سودآوری را در 6 ماهه اخیر داشته باشد. رقم سود پرینتودی‌مند در 6 ماهه اخیر (منتهی به جولای 2010) بالاترین میزان سود این کمپانی طی 16 سال فعالیت بوده است.
گفتنی است براساس تفاهم‌نامه‌های مذکور هر سفارش‌دهنده‌ای، در هر نقطه از جهان می‌تواند سفارشات چاپ کتاب‌های خود را در هر یک از کشورهای طرف قرارداد ارائه داده و محصولات نهایی را با تیراژهای دلخواه تحویل بگیرد. این قرارداد امکان تأسیس چاپخانه‌هایی فراملی، بین‌المللی ـ و یا حتی چندملیتی ـ را در کشورهای مختلف پدید می‌آورد. بر این اساس، در بسیاری از هزینه‌ها از قبیل: هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های دفع پسماندها (زیست محیطی) و... صرفه‌جویی می‌شود. در ضمن روند توزیع کتاب در بازارهای هدف را تسریع می‌بخشد. اندی کورک معتقد است: عوامل مورد اشاره موجب موفقیت و تسریع در توسعه و فراگیری این طرح می‌گردند.
مدیرعامل پرینتودی‌مندی در پایان می‌افزاید: شبکه جهانی چاپخانه‌های شراکتی کمپانی پرینتودی‌‌مند در نمایشگاه آینده کتاب فرانکفورت (اکتبر 2010 میلادی) معرفی می‌شوند. بنا بر پیش‌بینی مدیران کمپانی، استقبال بسیار مناسبی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از شبکه چاپخانه‌های شراکتی به عمل خواهد آمد. در نتیجه ما می‌توانیم این شبکه‌های جهانی را به سرعت توسعه داده و در بسیاری از کشورهای جهان چاپخانه‌های شراکتی تأسیس نماییم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۳۱ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: