توسط بخش خصوصی و با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، برگزار می‌شود:
نخستین نمایشگاه تخصصی تقویم، سررسیدنامه و روزشمار ایرانی


انتشار تقویم سررسید‌‌نامه و روزشمار امروزه تبدیل به صنعتی مستقل و پویا شده است. به گونه‌ای که همه روزه شاهد بروز ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌های متعددی در این زمینه هستیم.

اخبار چاپ: مدیر خدمات نمایشگاهی گروه بازرگانی ترنج در گفتگو با خبرنگار اخبار چاپ ضمن اشاره به نقش و کارکرد انتشار تقویم و سررسید سالانه در ابعاد صنعتی و با تیراژهای کثیر، گفت: انتشار تقویم سررسید‌‌نامه و روزشمار امروزه تبدیل به صنعتی مستقل و پویا شده است. به گونه‌ای که همه روزه شاهد بروز ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌های متعددی در این زمینه هستیم. حجم وسیع تولیدات چاپی تقویم، سررسیدنامه و روزشمار، و تنوع و گوناگونی فراوان این محصولات، عرصه‌ای جداگانه و تخصصی را به منظور عرضه و نمایش این‌گونه آثار چاپی طلب می‌کند. به بیان دیگر، عدم برگزاری نمایشگاهی تخصصی در زمینه چاپ تقویم، سررسیدنامه و روزشمار آن‌هم در ابعاد ملی و با گستره‌ای بین‌المللی (حداقل در کشورهایی که از تقویم‌های هجری شمسی استفاده می‌کنند.) خلاءای جدی را در این عرصه به وجود آورده است.
وی افزود: به‌همین منظور، موضوع برگزاری چنین نمایشگاهی، تحت عنوان «گاه‌شمار ایرانی» در صدر برنامه‌‌ها و در دستور کار گروه بازرگانی ترنج قرار گرفت. از این رو، پس از اخذ مجوز برگزاری از مراجع ذیصلاح قانونی (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای برپایی این نمایشگاه در حال پیگیری است.
مدیر خدمات نمایشگاهی گروه بازرگانی ترنج در پایان تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، این نمایشگاه از تاریخ 21 تا 24 دی‌‌‌‌‌‌‌ماه در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد. پیش‌‌‌‌‌‌بینی‌های اولیه حاکی است که استقبال قابل توجهی از سوی تولید‌‌‌‌‌‌کنندگان، سفارش‌‌‌‌‌‌‌دهندگان و علاقه‌مندان به موضوع چاپ و انتشار تقویم، سررسیدنامه و روزشمار را در نخستین دوره این نمایشگاه شاهد باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۳۰ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: