ایده خلاقانه طراح ژاپنی
روزنامه‌های باطله در خدمت محیط زیست


یکی از اهالی سبز زمین، که از نسل چشم بادامی‌های سرزمین آفتاب است؛ طرح استفاده از چتری را با استفاده از روزنامه‌های باطله ارائه داده است.

اخبار چاپ: موضوع حفاظت از محیط زیست، حراست از کیان کره زمین و نگاه داشت منابع مادی و معنوی که مام طبیعت در اختیار تمامی جانداران و به ویژه انسان قرار داده ، مدت‌هاست که محل نگرانی و دغدغه و دل مشغولی بسیاری شده است. نگرانی‌هایی که گاه رنگ و بوی خشونت گرفته و گاه به اعتراضات مدنی و قانونمند بدل می‌شود. لیک در این رهگذر ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌های پیش‌رونده محل ظهور و بروز یافته و اسباب مناسبی برای حفاظت از کره زمین ایجاد می‌نماید.
در این مسیر یکی از اهالی سبز زمین، که از نسل چشم بادامی‌های سرزمین آفتاب است؛ طرح استفاده از چتری را با استفاده از روزنامه‌های باطله ارائه داده است. در چتر شوی ین یو، اسکلت آهنی چترهای معمولی حفظ شده است ولی در قسمت رویه از ابزار قلاب مانندی استفاده شده که می‌تواند هر نوع روزنامه باطله، مقوا، کیسه نایلون و ... به جای رویه‌های ثابت قرار داد.
با این روش از کاغذ و روزنامه‌های باطله می‌توان یک استفاده دیگر نیز کرد؛ در نتیجه مواد پلاستیکی کمتری تولید شده و فرایند بازیافت در مورد مواد به کار رفته در چتر استفاده نخواهد شد.
این چتر ساده، برای مسافت‌های کوتاه طراحی شده، البته کناره‌های اسکلت اصولا چتر را می‌توان با گیره به روزنامه چسباند که دوام بیشتری داشته باشد. این چتر برای شهر لندن طراحی شده که آب و هوا در این شهر اصلا قابل پیش‌بینی نیست و هر لحظه ممکن است باران ببارد. ضمناً در لندن روزنامه‌های رایگان هم فراوان یافت می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۸ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: