جهانگیر رضایی رئیس اتحادیه چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌داران قم
با همکاری وزارت کار مشکلات صنعت چاپ مرتفع می شود


قوانین سخت‌گیرانه صدور پروانه کسب صحافان و چاپخانه‌داران از سوی ارشاد باعث شده است تا مشکلات بی‌شماری برای صحافان و چاپخانه‌داران استان قم به وجود بیاید. اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم در صدد مرتفع ساختن مشکلات و معضلات برآمده و پی‌گیری‌هایی را انجام داده است.

جهانگیر رضایی رئیس اتحادیه‌چاپخانه‌داران قم در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: قوانین سخت‌گیرانه صدور پروانه کسب صحافان و چاپخانه‌داران از سوی ارشاد باعث شده است تا مشکلات بی‌شماری برای صحافان و چاپخانه‌داران استان قم به وجود بیاید.
به طور قطع تصویب چنین قوانینی برای هر صنف به منظور بالا بردن کیفیت محیط‌کاری و رسیدن به استانداردهای جهانی است؛ تا کارگران بتوانند در رفاه بیشتری به فعالیت‌های خود بپردازند. اما استیجاری بودن محل کار صحافان و چاپخانه‌داران باعث کاهش قدرت اجرایی قوانین تصویبی شده است.
جهانگیر رضایی در این خصوص گفت: بر اساس نامه‌های ارسال شده از سوی چاپخانه‌داران و صحافان به اتحادیه چاپخانه‌داران استان رایزنی‌هایی را با وزارت کار و امور اجتماعی انجام شده و بعد از پیگیری‌های مستمر توانستند موافقت وزارت کار و امور اجتماعی را برای حذف بعضی قوانین دریافت نمایند.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم افزود: بر طبق پاسخنامه‌ای که از سوی وزارت کار و امور بازرگانی به اتحادیه چاپخانه داران استان ارسال شده، آمده است وزارت کار و امور اجتماعی در کنار اجرای قانون، همکاری‌هایی رابا صحافان و چاپخانه‌داران مبذول خواهند داشت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این در حالی است که بعضی از قوانین (نصب هواکش، کاشی، افزایش سرویس بهداشتی، اختصاص محلی برای استراحت کارگران) همچنان در جای خود باقی است؛ و اجرایی شدن آنها از ضروریات صدور پروانه کسب برای صحافان و چاپخانه‌داران محسوب می‌شود. در بقیه موارد نیز با در نظر گرفتن موقعیت مکان صحافی و چاپخانه ها همکاری‌ها و مساعدت‌هایی را نسبت به صدور پروانه کسب خواهند داشت.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۳ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: