رابطه صنعت چاپ و انجمن‌‌‌‌‌‌‌‌های حفاظت محیط زیست
اعطای گواهینامه‌‌‌‌‌‌‌های زیست محیطی به واحدهای چاپی


یک کمپانی تولیدکننده جعبه‌‌‌‌های تزئینی در لندن با نام تجاری(LFB) موفق شده است برای اولین‌بار، گواهی‌‌نامه‌‌های بین‌‌المللی حفاظت از محیط زیست به خصوص PEFC ،FSC را کسب کند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از بنگاه خبری Printweek یک کمپانی تولیدکننده جعبه‌‌‌‌های تزئینی در لندن با نام تجاری(LFB) موفق شده است برای اولین‌بار، گواهی‌‌نامه‌‌های بین‌‌المللی حفاظت از محیط زیست به خصوص PEFC ،FSC را کسب کند. گواهینامه‌های مذکور از جمله معتبرترین مدارک حفاظت از محیط زیست در دنیا به خصوص در قاره اروپا هستند
PEFC تشکل غیر‌دولتی غیرانتفاعی است که در زمینه حفاظت از محیط زیست و به خصوص در بخش حمایت از جنگلها و صنایع چوب در کره زمین فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌نماید. این تشکل موفق شده است کرسی‌‌‌‌‌های مشاوره‌‌‌‌‌‌‌ای را در نهادهای بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی و وابسته به سازمان ملل متحد کسب نماید . گواهی‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌های این تشکل در زمره بهترین و مهم‌ترین مدارک حفاظت از محیط زیست و حراست و نگهداری از صنایع چوبی(درخت و گیاهان) در دنیا محسوب می‌‌‌‌شود.
FSC نیز تشکلی غیردولتی و غیر انتفاعی است که با هدف حمایت از محیط زیست فعالیت می‌کند این تشکل تحت عنوان انجمن حمایت از جنگلهای کشور انگلستان، مهم‌‌‌ترین مرجع صدور گواهی‌نامه‌‌‌‌‌‌های زیست محیطی در این کشور است.
FSC توانسته است علاوه بر اعطای گواهی نامه و تعیین استاندردهای تولیدات مرتبط با صنایع زیست محیطی، فرهنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی قابل توجهی را نیز در این زمینه انجام داده است.
گفتنی است کمپانی LFB،یکی از بزرگ‌‌‌ترین تولیدکنندگان جعبه‌‌‌‌‌‌های تزئینی و واحدهای صنعت چاپ و بسته‌‌‌بندی در کشور انگلستان است. فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این شرکت برای استانداردسازی محصولات، حفاظت از محیط زیست،دفع بهینه پسمانهای صنعتی و... از دهه 90 میلادی آغاز شده و در 4 آگوست 2010 موفق گردید گواهی‌‌‌‌‌‌نامه‌های مذکور را دریافت کند

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۱ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: