نیلوفر تیموریان کاندیدا هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:
دفاع از حقوق بانوان ناشر را رسالت اصلی خود می‌دانم


در هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان جمعی از افراد پخته و آشنا به این صنف حضور دارند، متاسفانه تاکنون در میان اعضای اتحادیه خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حضور نداشته‌‌‌‌‌‌اند به همین دلیل خواستار حضور در این جمع فرهیخته شدم .

نیلوفر تیموریان کاندیدای عضویت در هیات مدیره اتحادیه ناشران در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: عملکرد اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در این چند سال اخیر بسیار مثبت بوده است، تدوین آیین‌‌‌‌‌‌نامه مناسب، برنامه‌های اجرایی قانونمند و... باعث شد تا این اتحادیه جایگاه مناسبی را برای دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ناشران به‌وجود آورد و به همین منظور توجه بخشی از ناشران را جلب کرد و بنده نیز با توجه به اینکه چند سالی است که در این بخش به عنوان ناشر فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنم باعث شد تا در این میدان رقابتی نیز حضور یابم.
وی افـزود: در هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان جمعی از افراد پخته و آشنا به این صنف حضور دارند، متاسفانه تاکنون در میان اعضای اتحادیه خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حضور نداشته‌‌‌‌‌‌اند به همین دلیل خواستار حضور در این جمع فرهیخته شدم .
نیلوفر تیموریان تنها کاندید خانم هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تصریح کرد: معتقدم که جامعه ایران هنوز آماده نشده تا در انجمن‌‌‌‌‌‌‌‌ها و تشکل‌های صنفی، شاهد حضور فعال خانم‌ها باشند. اما فرهنگ‌‌‌سازی نیاز اساسی جامعه در تمامی بخش است،به خصوص در حوزه ناشران و کتابفروشان زیرا بسیاری از خانم‌‌‌‌ها در حوزه چاپ و نشر فعالیت می‌‌‌‌‌‌کنند.
وی در خصوص برنامه‌های خود در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در صورت حضور در هیات مدیره اجرایی خواهم نمود دعوت از نشست ماهانه ناشران می‌‌‌باشد در اینصورت، ناشران که قدمت بیشترداشته و فعال بوده به ناشران کوچکتر کمک می‌کنند. این تعامل باعث می‌‌‌شود تا بخشی از فعالیت‌‌‌‌های ناشران را این گروه‌های کوچک انجام دهند و از این طریق هم تجربه کسب نموده‌‌ و هم منبع درآمد برای رشد پیدا کنند ،نبود اینگونه تعاملات زمان و هزینه زیادی را به منظور کسب تجربه صرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
وی در پایان پیرامون قطع یارانه کاغذ خاطر نشان کرد: قطع کامل یارانه کاغذ دارای مزیت‌‌ها و معایبی است در واقع همانگونه که دارای جاذبه است دافعه‌های خود را نیز دارد. با قطع کامل یارانه تنها ناشرانی در عرصه رقابت باقی می‌‌‌‌‌‌‌مانند که هدفشان فعالیت در این حوزه باشد. در نتیجه موجب ارمغان رشد و توسعه نشر می‌‌شود اما در مقابل نباید فراموش کرد که ما در مقابل جامعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای قرار داریم که بخش کتابخوان در آن بسیار کم است ، برداشتن یارانه کاغذ افزایش کتاب را همراه دارد و در نتیجه همان گروه اندک کتابخوان را نیز از دست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهیم .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۰ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: