دولت انگلیس و تصمیم ناپخته‌ای دیگر:
اینبار چالش در صنعت چاپ انگلیس


گویا نقطه نظرات عجیب،غیرواقعی، ناپخته وزیر و دولت جدید انگلستان تنها محدود به سیاست خارجی به برنامه‌‌‌‌‌‌‌ی هسته‌ای ایران نیست. به گزارش اخبار چاپ پس از تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی در چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انگلستان،واکنش‌های فعالان این صنعت کماکان ادامه داشته و ابعاد تازه‌‌‌‌تری نیز یافته است

اخبار چاپ: گویا نقطه نظرات عجیب،غیرواقعی، ناپخته وزیر و دولت جدید انگلستان تنها محدود به سیاست خارجی به برنامه‌‌‌‌‌‌‌ی هسته‌ای ایران نیست. به گزارش اخبار چاپ پس از تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی در چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انگلستان،واکنش‌های فعالان این صنعت کماکان ادامه داشته و ابعاد تازه‌‌‌‌تری نیز یافته است
در خبرها آمده بود، اوایل هفته گذشته دولت انگلستان قانونی را تصویب کرد که به موجب آن سن بازنشستگی در چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از 65 سال برداشته شده و بسته به توانایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فنی و جسمانی،با توافق کارگر و کارفرما تعیین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.بلافاصله پس از انتشار خبر و تبیین این قانون، بسیاری از فعالان صنفی صنعت چاپ انگلستان در موضع گیری‌‌‌‌‌‌‌های جداگانه مراتب مخالفت خود را با این قانون اعلام کرده و از دولت خواستند در این خصوص تجدید نظر کند. به موجب این قانون از چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌داران انگلیس از اکتبر 2011 میلادی،کارفرمایان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند،کارگزان خود به دلیل شرایط سنی (65 سالگی) بازنشسته کنند.
سیر مخالفت‌های فعالان اجتماعی و کارگری صنعت چاپ انگلستان با تصویب این قانون ادامه دارد. علاوه بر فعالان صنفی،مدیران واحدهای خصوصی و تولیدکنندگان صنعت چاپ این کشور نیز نقطه نظرات جالبی در این خصوص دارند.مارک اسنی، مدیر عامل کمپانی تکنوپلیت، تصویب قانون را اقدامی مبهم قلمداد کرده و معتقد است؛ این قانون هر اندازه که امکان تبعات منفی را بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌برد به همان میزان نیز ممکن است نتایج مثبتی در پی داشته باشد.
مارک اسنی در ادامه گفت: از یکسو به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد بهتر است، سن شخصی برای بازنشستگی کارگران چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها وجود داشته باشد. در این صورت هر دو طرف قراردادهای کاری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند مدت زمان معینی ادامه فعالیت یا قطع همکاری مشخص کنند.
از دیگر سو امکان ادامه همکاری در صورت توافق طرفین باید وجود داشته باشد.به بیان دیگر، چنانچه تنها به دلیل بالا رفتن سن کارگران چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها علیرغم وجود انگیزه و توانایی قابل تامل، فرایند بازنشستگی صورت گیرد،هم کارگر هم کارفرمایان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینند.
مدیر عامل تکنوپرینت افزود: مسئله دیگری که در این خصوص وجود داشته و بسیار حائز اهمیت است موضوع انگیزه‌‌‌‌‌‌‌های کارگران است. اگر چنانچه سن مشخصی برای بازنشستگی و ترخیص از محیط کار وجود نداشته باشد، انگیزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کارگزان از بین رفته یا حداقل تقلیل پیدا می‌‌‌‌‌‌‌‌کنند به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد این اتفاق برای هردو سوی کارگرو کارفرما موجب تاسف و تاثر گردد.
تونی پوند،مدیرعامل گروه صنعتی اولین انتخاب بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی، از دیگر مدیران واحدهای صنعتی است که پیرامون تصویب این قانون به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته است.
وی تصریح کرد: در بسته عادی و روزمره موسسات و واحدهای صنعتی، نیروهای جوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند از تجربیات نیروهای پیشکسوت استفاده کنند در حقیقت مسن‌‌‌‌‌‌‌ترها سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌های گرانبهایی هستند که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به بهترین نحوی از آنها بهره برد.لیکن این استفاده و بهره‌‌‌‌مندی ارتباطی با سن بازنشستگی و زمان ترخیص آنها از محیط کار ندارد. بالا رفتن سن بازنشستگی تمام امیدها و برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زندگی و تفریح را از کارکنان چاپخانه‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌گیرد
تونی پوند در پایان اظهار داشت: بهتر است سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به دنبال ایجاد تعادل و تناسب در واحدهای خود باشند ،سنگینی کفه ترازو به سوی هرطرف(نیروهای جوان و نیروهای پیشکسوت) رراندمان واحدهای صنعتی را پایین می‌‌‌‌‌آورد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۹ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: