ظاهری آرام و پشت پرده‌ای پر حاشیه
تعداد رای دهندگان به حد نصاب شمارش آراء نرسید


علیرغم تمدید یک ساعته زمان انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، مجموع آراء اخذ شده به حد نصاب قانونی نرسیده و تعیین نتایج نهایی این انتخابات به دور دوم کشید شد.

به گزارش اخبار چاپ: علیرغم تمدید یک ساعته زمان انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، مجموع آراء اخذ شده به حد نصاب قانونی نرسیده و تعیین نتایج نهایی این انتخابات به دور دوم کشید. مفاد قانون نظام صنفی و آیین‌نامه مصوب انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی، انتخابات هیئت مدیره هر اتحادیه‌ای تنها زمانی معتبر بوده و صحت آن مورد تایید برگزار کنندگان و ناظران قرار می‌گیرد که حداقل بیش از یک سوم اعضای اتحادیه در آن شرکت جسته و به نامزدهای انتخاباتی تایید شده رای داده باشند.
از آنجا که اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، بیش از هزار و پنج واحد صنفی عنوان شده است، در انتخابات17 مرداد سال جاری حداقل باید نمایندگان 335 واحد صنفی – اعم از ناشر یا کتابفروش – حضور پیدا می‌کردند و آراء خود را به صندوق انتخاباتی می‌ریختند.
گفتنی است مجموع شرکت‌کنندگان در انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، علیرغم تمدید یک ساعته زمان برگزاری انتخابات، به حد نصاب نرسیده و کمتر از 335 واحد در آن شرکت کرده بودند. محمد حسین رجایی، نماینده هیات معتمدین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری با اشاره به موارد مذکور، تصریح کرد: هیات برگزاری انتخابات، تنها در صورتی مجاز به فک پلمپ صندوق اخذ رای و شمارش آراء است که حداقل یک سوم اعضای صنف در آن انتخابات حضور یافته باشند. در نتیجه هیچ یک از آراء انتخاباتی دیروز شمارش نشده و کلیه آراء با حضور نمایندگان ذیصلاح قانونی امحاء گردیدند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۹ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: