دلجویی معاونت فرهنگی با خبرنگاران حوزه نشر :
مشکلات خبرنگاران حوزه چاپ و نشر از زبان خودشان


سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز خبرنگار، ضیافت شامی بود که در عصر 17 مرداد، توسط این معاونت برگزاری گردید. توجه بهمن دری به این روز و برگزاری این ضیافت در هتل انقلاب تهران، نشان‌دهنده توجه و اهتمام ویژه معاون جدید فرهنگی وزارت ارشاد نسبت به رسانه و اطلاع‌رسانی در کشور است.

در این ضیافت که محمد حسین حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعداد کثیری از خبرنگاران حوزه کتاب حضور داشتند، مجالی شد تا خبرنگاران مشکلات خود را در این حوزه با وزیر و معاون فرهنگی او در میان گذارند. بهمن دری و محمد حسین حسینی نیز پاسخگوی پرسش‌‌‌‌‌‌‌های بی‌شمار خبرنگاران بودند.
یکی از خبرنگاران در خصوص مشکلات چاپ و بسته‌‌‌‌بندی پرسید و اینکه چرا در این حوزه مهم هیچ خبرنگاری حاضر به فعالیت نیست؟ آیا این موضوع به عدم برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری بازمی‌گردد و یا عدم حمایت‌های مسئولین؟ خبرنگار دیگری در خصوص امکانات و امنیت شغلی سوال نمود و دیگری از برخی مشکلات موجود در حوزه کتاب. در ادامه ابتدا بهمن دری و بعد از آن حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن پاسخگویی به پرسش‌ها، برنامه‌های آتی وزارتخانه و معاونت فرهنگی را برای خبرنگاران تشریح کردند.
برگزاری این ضیافت اتفاقی نادر بود. اتفاقی که می‌تواند نقطه عطفی در دیدگاه و نگرش مسئولین نسبت به اهالی رسانه باشد. گفتگوی ساده و صریح خبرنگاران و وزیر فرهنگ و ارشاد، حضور صمیمی معاونت امور فرهنگی و ارائه بدون تبلیغات برنامه‌های این معاونت و... همه‌وهمه از جمله نقاط مثبت و ارزنده‌ای بود که در این ضیافت رخ داد.
لیکن علیرغم تمام این نکات مثبت، بعضی مسائل حاشیه‌ای نیز وجود داشت. نکاتی که به نظر می‌رسد با درایت و تیزبینی مدیران و دست‌اندرکاران به زودی رفع شده و دیگر رخ نخواهند داد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۹ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: