در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران
صدای ماشین‌آلات چاپ به گوش نمی‌رسد


صدای ماشین‌آلات چاپ در نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی تهران ضعیف‌تر و ضعیف‌تر می‌شود؛ و عنوان نمایشگاه بسته‌بندی بیشتر برازنده این نمایشگاه است.

حسن پیش‌نماز مدیرعامل کارخانه کالا کارتن (گروه چاپ و بسته‌بندی) در گفتگو با اخبار چاپ ارزیابی خود را، از نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران اعلام نمود: صدای ماشین‌آلات چاپ در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران ضعیف‌تر و ضعیف‌تر می‌شود؛ و عنوان بسته‌بندی بیشتر برازنده این نمایشگاه است. متاسفانه هر ساله حضور نمایندگی‌های بزرگ کمتر و کمتر می‌شود و کمپانی‌های کوچک هم ماشین‌آلاتشان در حال کار است. هشتاد درصد نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی را شرکت‌های بسته‌بندی تشکیل می‌دهند؛ و از تکنولوژهای جدید چاپ خبری نیست. این خود عاملی است تا نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران با نمایشگاه‌های خارجی قابل مقایسه نباشد.

مدیرعامل کارخانه کالا کارتن (گروه چاپ و بسته‌بندی) در این رابطه افزود: یک نمایشگاه بین‌المللی به جز مسئله تجارت باید بار علمی ‌هم داشته باشد. مسلما چاپ و بسته‌بندی دو مقوله جدا از هم هستند و بهتر است در نمایشگاه‌های مجزا پذیرای آن‌ها باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: تعرفه‌های گمرکی هم مزید بر علت شده است و یکی از عوامل دست و پا گیر برای حضور شرکت‌ها به همراه ماشین‌آلاتشان است. اگر همانند کشورهای دیگر برای غرفه‌گذاران تسهیلات و امتیازاتی در نظر گرفته شود و شرکت‌ها با دستگاه‌های خود در نمایشگاه حضور پیدا کنند و از نزدیک عملکرد کار دستگاه‌ها و کیفیت تولیدات را به بازدیدکنندگان نشان دهند می‌توان مطمئن بود بازدیدکنندگان از کیفیت برگزاری نمایشگاه رضایت‌مند باشند.

حسن پیش‌نماز در پایان اظهار داشت: زمان برگزاری نمایشگاه که هم‌زمان با پیک کاریه چاپخانه‌ها بود یکی از دغدغه‌های غرفه‌گذاران محسوب می‌شد. زیرا قراردادهایی که در ماه پایانی سال بسته می‌شد به نوعی با مشکل روبرو بود و عملا قیمت‌ها در سال جدید دچار تغییر و تحول می‌شد. یکی دیگر از مشکلاتی که وجود داشت مسئله آب و هوا بود که حمل و نقل ماشین‌آلات را با مشکل روبرو می‌کرد. این جابه‌جایی بعد از سال‌ها مایه مسرت و خوشحالی است مسلما بازدیدکنندگان بیشتری خواهیم داشت؛ و هم‌زمانی هفدهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران با نمایشگاه تویاپ ترکیه نیز نمی‌تواند از پربینندگی این نمایشگاه بکاهد زیرا برای بازدیدکنندگان از لحاظ اقتصادی منطقی‌تر این است که قراردادهای خود را با کارخانه‌ها و شرکت‌های داخلی ببندند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱۶ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: