در حاشیه نخستین نشست خبری ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی تهران:
صنعت چاپ با حمایت دولت پیشرفت می‌كند


نخستین نشست خبری ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی تهران، عصر روز یکشنبه، 10 مرداد ماه سال جاری در محل دفتر اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار شد.

نخستین نشست خبری ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی تهران در حالی برگزار شد که هیچ نماینده و خبرنگاری از پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار چاپ ـ تنها بنگاه خبری آنلاین صنعت چاپ ایران ـ حضور نداشت. این نشست عصر روز یکشنبه 10 مرداد ماه سال جاری در محل دفتر اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و با حضور تعدادی از خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری‌ها، روزنامه‌های اقتصادی و عمومی، رسانه‌های دیداری و شنیداری و مجلات و نشریات تخصصی برگزار شد.
گفته می‌شود اعضای ستاد برگزاری در این نشست به برنامه‌ها و اهداف خود در خصوص برگزاری بهینه این نمایشگاه پرداخته و نقطه‌نظرات و طرح‌های خود را با ارباب جراید در میان گذاشتند. اینچنین رویکردی قابل تأمل بوده و جای قدردانی دارد. زیرا سرآخر مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی نیز دریافتند که باید با رسانه‌ها تعامل داشته باشند و برنامه‌های خود را به منظور تنویر افکار عمومی در اختیار جراید قرار دهند.
پس از برگزاری این نشست و در حاشیه مسائل و مطالب مطرح شده، علی نیكو سخن رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران و عضو هیات مدیره ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته در گفتگو با اخبار چاپ از استقبال خوب این نمایشگاه خبر داد و گفت: استقبال رو به افزابش شركت‌كنندگان و غرفه‌داران داخلی و خارجی از نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته چه از لحاظ كیفی و چه از لحاظ كمی افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی افزود: نمایشگاه چاپ امسال از 22 تا 25 شهریور برگزار می شود و با توجه به دو ماه فرصت باقی مانده برای برگزاری نمایشگاه ،علاوه بر 310شركت كننده مطرح داخلی تاكنون 35 شركت از 14 كشور جهان از جمله اتریش امریكا، ایتالیا، انگلستان، تایوان، امارات، لهستان، هلند، ژاپن، چین، كره جنوبی، هندوستان، سویس و عربستان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته شركت كرده‌اند. این مسئله نشان‌گر استقبال و افزایش غرفه‌گذاران داخلی و خارجی است که به بالا رفتن تعداد و حجم بازدیدكنندگان تخصصی منجر خواهد شد.

وی گفت: به رغم برخی فضاسازی‌های روانی و بزرگ‌نمایی تحریم‌های اقتصادی، متخصصان و كارشناسان ایرانی همیشه این آمادگی را دارند كه از فناوری‌های به روز و پیشرفته استفاده كنند و از آن بهره‌مند شوند و صنعت چاپ و دست‌اندركاران این صنعت نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در این نمایشگاه دست اندركاران صنعت چاپ، لیتوگرافی، صحافی وكارتن سازان و كلیه عواملی كه در پشتیبانی از صنعت چاپ دخیل هستند با تكیه بیش از پیش به عرق ملی و توانایی داخلی حضور دارند.

وی افزود: نمایشگاه صنعت چاپ چهار سال است كه با مشاركت تنگاتنگ شركت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران و3 اتحادیه چاپ، لیتوگرافی، صحاف و انجمن صنایع كارتن و ورق برگزار می گردد.
وی به پیشرفت این صنعت در ایران اشاره كرد و گفت: چاپ و بسته‌بندی ایران در برخی صنایع و مواد و كالا از بسیاری كشورهای خارجی با كیفیت‌تر و پیشرفته‌تر است و ایران نسبت به گذشته بسیار پیشرفت كرده است ولی این پیشرفت در شرایط كنونی باید شتاب بیشتری بگیرد كه این مهم مستلزم حمایت‌های دولت و مسئولین ذیربط می‌باشد.

وی خاطرنشان كرد: با وجود آنكه صنعت چاپ صنعتی مادر و پایه است.اما متاسفانه بارها اعلام شده است كه این صنعت در بین مردم و حتی مسنولان شناخته نشده و تا به امروز حمایت‌های لازم در این زمینه انجام نشده است و باید قوانین و مقرراتی جدید نیزدر این زمینه تدوین شود تا برخی از قوانین و مقررات سخت و دست و پاگیر و مقرراتی كه قابل اجرا نیست جای خود را به مقررات جدید كه با شرایط روز هماهنگ است ،جایگزین شود.

وی در پایان افزود حمایت دولت در زمینه‌های بانكی و مالی و دادن تسهیلات بلند مدت می‌تواند زمینه‌های پیشرفت این صنعت را فراهم كند تا كشور ایران با این قدمت تمدن در برخی موارد از كشور های همسایه در زمینه چاپ عقب نباشد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۲ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: