قطعی برق، تعطیلات و رکود بازار از سری مشکلات عمده چاپخانه‌داران است.
مشکلات چاپخانه‌داران تا بی‌نهایت ادامه دارد!!!


وضعیت کنونی بازار و رکود اقتصادی ـ که بزرگترین عامل آن تحریم‌ها است ـ باعث شده است تا مشکلاتی به چاپخانه‌داران تحمیل گردد. با تمام این اوصاف قطع ناگهانی برق و تعطیلات غیر‌مترقبه نیز به لیست مشکلات چاپخانه‌داران اضافه شده است.

سعید یگانه مدیرعامل چاپخانه هنر چاپ و گرافیک در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: قطع ناگهانی برق باعث ضررهای اقتصادی بی‌شماری به اقتصاد چاپخانه‌‌ها شده است، متاسفانه در این اوضاع نامناسب اقتصادی به علت قطع ناگهانی برق و وصل آن با ولتاژی بیشتر از گذشته باعث صدمات فراوان به دستگاه و بردهای الکترونیکی ماشین‌آلات چاپخانه شده است. این حوادث ناگهانی، خسارتی حدود 11 میلیون تومان را به این چاپخانه تحمیل کرده است. مسلما ادامه این روند در کوته مدت بنیه چاپخانه را تضعیف و باعث بی‌کاری کارگران خواهد شد.

سعید یگانه تصریح کرد: قطع ناگهانی برق برای بخش‌های صنعتی خصوصا بخش‌هایی که در خارج از شهر مستقر هستند، ضررهای اقتصادی جبران‌ناپذیری را در برداشته است. ماشین‌آلات و دستگاه‌هایی که با سرعت بالا کار می‌کنند در حین کار به یک باره خاموش می شوند؛ این عمل با صدماتی که به دستگاه ها وارد می‌کند باعث کاهش کیفیت کار و پایین آمدن استهلاک دستگاه‌ها می‌شود. اگر وزارت نیرو قبل از اقدام به قطع نمودن برق، واحد‌های صنعتی را مطلع کند چنین خساراتی کمتر گریبان تمام صنعت‌گران و به خصوص ماشین‌آلات چاپ را خواهد گرفت.

• خسارات هشت سال جنگ تحمیلی را از بین ببریم یا به تعطیلات برویم، کدام؟

مدیرعامل چاپخانه هنر گرافیک در مورد تعطیلات غیرمترقبه خاطرنشان کرد: تاثیرات منفی تعطیلات بر تمام اقتصاد کشور سایه انداخته است. در کشورهای اروپایی اگر یک ماه تعطیلی مشخص دارند، دیگر تعطیلات متفرقه‌ای برای مردم وجود ندارد.در مقابل کشوری که هشت سال در جنگ بوده و لطمات بسیاری را متحمل شده است؛ باید تلاش بیشتر بکند تا بتواند خسارات ناشی از جنگ تحمیلی را جبران نماید و اثرات مخرب آن را از بدنه صنایع پاک کند. اما با این تعطیلات توان کاری کاهش یافته و ما را از دست‌یابی به اهدفمان دورتر می‌سازد.

وی رکود بازار را بیشتر به واسطه تحریم‌ها دانست و گفت: در گذشته اکثر مواد اولیه شرکت از اروپا تهیه می‌گردید؛ اما متاسفانه اکنون به واسطه تحریم‌ها برای تهیه مواد مصرفی خود با مشکل روبرو هستیم. به طور قطع زمانی‌که مواد اولیه نیست به طبع رکود در بازار بیشتر می‌شود، به طوری‌که بسیاری از افراد قادر به بازپرداخت مطالبات‌شان نخواهند بود. در این شرایط باید این موضوع را در نظر گرفت که یک صنعت‌گر تنها زمان محدودی می‌تواند در برابر تحریم‌ها و رکود بازار مقاومت نماید اما بعد از مدتی تعدیل نیرو و بیکاری به مدیران و کارگران تحمیل خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۱ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: