دغدغه‌های آموزشی داود شایسته خصلت:
عنصر اصلی توسعه چاپخانه تخصصی؛ اسیر آلزایمر آموزشی مدیران است


رفع مشکلات اساسی و اصلی صنعت چاپ ایران تنها و تنها در گرو برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌ریزی‌های منسجم علمی و تخصصی است.

داود شایسته‌خصلت مدیرفنی شرکت سهامی چاپ افست در گفتگو با اخبار چاپ بر ضرورت تشکیل دوره‌های آموزشی صنعت چاپ در داخل و خارج از کشور تأکید کرده و گفت: رفع مشکلات اساسی و اصلی صنعت چاپ ایران تنها و تنها در گرو برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌ریزی‌های منسجم علمی و تخصصی است. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که مشکلات فنی و اپراتوری صنعت چاپ بدون برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مرتفع شوند.

شایسته خصلت در ادامه ضمن انتقاد از مدیران چاپخانه‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی، افزود: متأسفانه طی سالیان گذشته بسیاری از مدیران و مالکان چاپخانه‌های متوسط و کوچکی که در بخش خصوصی فعالیت دارند، نسبت به مسئله آموزش بی‌تفاوت بوده و حتی در برخی مواقع مخالفت‌هایی نیز با آن داشتند. این موضوع نشان می‌دهد که گروهی از فعالان صنعت چاپ کشور، نسبت به ابتدایی‌ترین موضوعات مرتبط با ارتقای سطح کیفی صنعت چاپ نیز آگاهی ندارند. همین امر موجب ضرر و زیان بسیار زیادی برای آن‌ها می‌شود. و متأسفانه به دلیل عدم استفاده از مدیران مالی متخصص، متوجه این ضرر و زیان نیز نیستند.

مدیر فنی شرکت سهامی چاپ افست، این شرکت را جزیره‌ی کوچک مستقلی دانسته و تصریح کرد: به دلیل بافت نیمه دولتی شرکت سهامی افست، این شرکت از نظر سازمانی هیچ ارتباطی با اتحادیه‌های صنفی، تشکل‌ها و نهادهای مختلف و چاپخانه‌های داخل شهر ندارد. بدین جهت شرکت افست همواره سعی نموده است مشکلات و مسائل مربوط به توسعه سازمانی و ارتقای ساختار خود را از طریق برنامه‌ریزی‌های علمی و اصولی مرتفع نماید.

بدین منظور ساختارهای گوناگونی در چارچوب شرکت افست پدید آمده است. ساختارهای آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و... از جمله این ساختارها هستند. علاوه بر این در تمام دوران فعالیت شرکت افست خدمات گسترده‌ای به کلیه اعضای صنعت چاپ کشور ارائه شده است.

بخش پایانی گفتگو با داود شایسته خصلت در ارتباط با سمینار سه روزه پرینت پروموشن بود. وی در این خصوص اظهار داشت: برگزاری سمینارهایی مانند سمینار پرینت پروموشن، ضرورتی انکارناپذیر صنعت چاپ کشور است. بخصوص اینکه در این سمینار از اساتید و مدرسین مراکز دانشگاهی دعوت شده است؛ پر واضح است که مدیریت در بخش‌های مختلف صنعت چاپ در آینده‌ی بسیار نزدیک از آن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته چاپ خواهد بود. نکته بسیار مهم در این زمینه استفاده دانشجویان دانشگاه‌های مختلف از اساتید آشنا به تکنولوژی‌های روز دنیا است. لذا این سمینار کمک‌های شایان توجهی را به رشد و ارتقای سطح علمی صنعت چاپ در ابعاد گوناگون آن می‌نماید. چون آموزش اساتید، آموزش دانشجویان و به تبع آن آموزش نیروهای کارآمد واحدهای صنعتی چاپ را به دنبال دارد. از این رو، برگزاری این دوره برای استفاده اساتید، بسیار حائز اهمیت و اثربخش خواهد بود.
از دیگر مزیت‌های این دوره، استفاده و بهره‌مندی از اساتید مؤسسه پرینت پروموشن است. این مؤسسه علاوه بر فعالیت در کشور آلمان، در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دوره‌های متعدد آموزشی برگزار نموده است. در حال حاضر نیز مؤسسه آموزشی پرینت پروموشن یکی از معتبرترین و شاخص‌ترین مؤسسات آموزشی صنعت چاپ در سطح بین‌المللی است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۹ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: