حسین زینال‌زاده رئیس اتحادیه و تعاونی چاپخانه‌داران استان آذربایجان:
تأسیس اتحادیه کشوری نباید دچار شعارزدگی شود


تمام صنف‌های فعال در کشور نیازمند اتحادیه سراسری و یا همان اتحادیه کشوری هستند. در این راستا فعالان صنعت چاپ ایران نیز همانند دیگر فعالان صنفی کشور نیازمند تأسیس و راه‌اندازی این اتحادیه هستند. اما مسئولین امر باید توجه کنند، راه‌اندازی اتحادیه کشوری نباید دچار شعارزدگی شود.

حسین زینال‌زاده رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تبریز در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: موضوع تأسیس و راه‌اندازی اتحادیه کشوری چاپ نباید در پیچ و خم‌های پیچیده تبلیغاتی سردرگم شده و دچار شعارزدگی گردد. تجربیات گذشته و روند تلاش‌های مستمر دوره‌های پیشین نشان می‌دهد که این طرح، با برنامه‌ریزی‌های جامع و کاملی تهیه شده است. به گونه‌ای که بررسی‌های کارشناسی شده علمی، دقیق، تخصصی و... درخصوص کم و کیف اجرایی شدن آن انجام گرفته است. لذا اگر چنانچه اتحادیه کشوری چاپ قدرت اجرایی پیدا کند، می‌تواند بسیاری از مشکلات معضلات صنعت‌گران چاپ در استان‌ها را مرتفع کند.
وی افزود: چند سال پیش طرح تشکیل اتحادیه سراسری مطرح شد. به همین منظور جلسه‌ای با حضور نمایندگان چندین استان، از قبیل استان‌های اصفهان، تبریز، تهران و... در شهر مشهد مقدس برگزار شد. لیکن متاسفانه علیرغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های مجدانه دست‌اندرکاران و مدیران مربوطه، این جلسه نتایج مطلوب رؤسای اتحادیه‌های صنعت چاپ را به دنبال نداشت. سرانجام نیز پس از مدتی، همانند دیگر موارد مشابه به دست فراموشی سپرده شد و تنها نامی از آن باقی ماند.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تبریز در ادامه گفت: خوشبختانه فراخوان ثبت‌نام جهت عضویت در ترکیب هیات مدیره اتحادیه کشوری چاپ در زمان مقرر به اتحادیه چاپخانه‌داران تبریز ارسال شد. بدین جهت توانستیم در مدت زمان تعیین شده (حداکثر تا تاریخ یکم تیر ماه) مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و فرآیند ثبت‌نام را تکمیل نماییم.
بنده آگاهی کاملی نسبت به اهداف و برنامه‌های کلان اتحادیه کشوری چاپ دارم. برنامه‌ریزی جهت ساماندهی و سازماندهی تشکل اتحادیه کشوری چاپ براساس آسیب‌شناسی تشکل‌ها و اتحادیه موجود کشور انجام شده است. به عبارت دیگر، مسائل مختلف و گوناگون صنعت چاپ، که اتحادیه‌ها و انجمن‌های موجود توانایی پاسخگویی و رفع آن‌ها را ندارند، در اتحادیه کشوری چاپ مطرح شده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌گردد.
به هر شکل امیدوارم موضوع تأسیس اتحادیه کشوری چاپ، سرنوشتی جز آن‌چه در 4 سال پیش روی داد، داشته باشد و بتواند منشاء خیر بوده و همراه با دیگر نهادهای صنفی در مسیر رشد، پیشرفت و تعالی صنعت چاپ کشور گام بردارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۶ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: