در جلسه‌ی شورای سیاست‌گذاری هفدهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران اتفاق افتاد:
ایجاد شرایط تازه به منظور جذب حداکثری کمپانی‌های مطرح بین‌المللی


در جددترین جلسه‌ی شورای سیاستگذاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی تهران که شنبه 26 تیرماه سال جاری برگزار گردید، در مورد بسترسازی جهت جذب حداکثری غرفه‌گذاران برتر این نمایشگاه تصمیم‌گیری شد.

حسن قاسمی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران که از 22 تا 25 شهریور‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، نمایندگان و غرفه‌گذارانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلستان، چین، هلند و... حضور یافته و تاکنون فضایی به مساحت 350 متر مربع را به منظور اختصاص غرفه، رزرو کرده‌‌اند. تا این مرحله 310 فرم حضور در نمایشگاه به غرفه‌گذاران کشورهای مذکور تحویل داده شده است. فرم‌ها تکمیل شده و در اختیار مسئولان برگزاری قرار گرفته است. برگزارکننده نمایشگاه تهران در حال بررسی شرایط هر یک از غرفه‌گذاران خارجی است؛ تا بدین طریق متراژ غرفه‌های مورد نیاز هر یک تعیین شده و به غرفه‌گذاران اعلام گردد.

وی گفت: افراد شرکت‌کننده داخلی نیز تاکنون 2600 متر مربع را از آن خود کرده‌اند. کلیه غرفه‌گذاران ـ اعم از داخلی و خارجی ـ می‌توانند در زمان مقرر به ستاد اجرایی نمایشگاه مراجعه کرده و مکان غرفه‌های خود را تحویل بگیرند.

حسن قاسمی در ادامه تصریح کرد: در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی تهران ویژگی‌ها و ظرفیت‌های تازه‌ای لحاظ شده است. هدف از ایجاد این ظرفیت‌ها فرصت‌سازی به منظور حضور پررنگ‌ترکمپانی‌های بزرگ و مطرح بین‌المللی صنعت چاپ در نمایشگاه است. به همین منظور اقدام راهکارهایی را با هدف اختصاص زمان بیشتر به غرفه‌گذاران جهت ساخت و تکمیل مراحل مختلف غرفه‌آرایی در نظر گرفته‌ایم. زیرا یکی از مشکلات همیشگی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، عدم وجود ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چاپ در این نمایشگاه بود. غرفه‌گذاران نبود زمان کافی به منظور نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات مورد نظر را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مانع تحقق این مهم می‌دانند. با ایجاد این فرصت می‌توانیم در هفدهمین دوره شاهد حضور تعداد قابل توجهی از ماشین‌آلات صنعت چاپ در نمایشگاه تهران باشیم. بدیهی است تحقق این امر مستلزم همراهی و همکاری مسئولان شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است. اعضای شورای سیاست‌گذاری در نظر دارند، برای اجرایی شدن این مسئله رایزنی‌هایی را با مسئولان شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران انجام دهند.

وی افزود: تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات صنعت چاپ همگام با دیگر تکنولوژی‌های روز دنیا، رشد کرده و روندی صعودی را دنبال می‌کند. بر این اساس حضور ماشین‌آلات مدرن و به روز صنعت چاپ در نمایشگاه تهران یکی از اهداف اصلی شورای سیاست‌گذاری هفدهمین دوره است. زیرا این نمایشگاه می‌تواند بهترین، ارزان‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین راه آشنایی فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران با تکنولوژی و تجهیزات مدرن دنیا باشد. بدیهی است حضور برندها و تولیدکنندگان مطرح بین‌المللی در نمایشگاه تهران، نیازمند اعطای تسهیلات و امکانات خاص به این تولیدکنندگان است. بدین جهت طرحی درخصوص کاهش هزینه‌های حمل و نقل، اجاره غرفه و... برای کمپانی‌های بزرگی که بخصوص از مسافت‌های طولانی در هفدهمین نمایشگاه حضور می‌یابند را در نظر داریم. زیرا از این طریق می‌توانیم به استانداردهای نمایشگاه‌های تخصصی در ابعاد بین‌المللی دست یابیم. باید توجه داشت که نمایشگاه‌های تخصصی یکی از بهترین راهکارهای تجهیز، به‌سازی و نوسازی ناوگان سخت‌افزاری صنایع است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ دوم مردادکلیدها : حسن قاسمی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: