کاهش هزینه‌ها در دستور کار مدیران ارشد هایدلبرگ
باز هم هایدلبرگ؛ باز هم تعدیل نیرو


طی سال‌های گذشته همواره شاهد تعدیل نیرو از سوی کمپانی مطرح و بین‌المللی هایدلبرگ بوده‌ایم. این شرکت در سال گذشته بیش از 5 هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده و ساختار کمپانی را کوچک نمود. آخرین خبرهای هایدلبرگ حاکی است، بار دیگر شاهد تعدیل جدیدتری خواهیم بود. البته برخلاف دوره گذشته، بیشترین نیروهای تعدیل شده این دوره، از کارکنان بخش فروش می‌باشند

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمپانی هایدلبرگ، مدیران ارشد بزرگ‌ترین سازنده‌ی ماشین‌آلات صنعت چاپ در سطح جهان، به دنبال راهکارهایی برای تعدیل هزینه‌های این شرکت هستند. در گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هایدلبرگ آمده است: مدیریت این شرکت پس از بررسی‌های کارشناسی، دو راهکار را به منظور تعدیل هزینه‌ها و خروج از بحران مالی در نظر گرفته‌اند.

کمپانی هایدلبرگ پس از برآورد هزینه‌های مالی سال 2012 ـ 2011 میلادی، تصمیم گرفت تا با توافق کارکنان خود، 500 جایگاه شغلی و کارکنان آن را تعدیل کند. با تحقق اهداف این طرح رقمی معادل 80 میلیون یورو، مطابق با 68 میلیون پوند صرفه‌جویی خواهد داشت. گفته می‌شود 500 جایگاه تعدیل شده، در بخش‌های مختلف هایدلبرگ وجود دارند. لیکن بیشترین مشاغل، مربوط به بخش فروش است. زیرا بیش از یک سوم از مشاغل حذف شده بزرگ‌ترین کمپانی ماشین‌آلات صنعت چاپ، مربوط به بخش فروش این کمپانی است.

راهکار دیگری که به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های هایدلبرگ منظور شده مربوط به ارائه طرح «زمان کاری نو» است. در این طرح بیشترین نقش برعهده کارکنان این کمپانی است. در طرح مذکور به کارکنان اجازه داده می‌شود، براساس موقعیت و جایگاه شغلی خود و همچنین بر طبق وظایف و مسئولیت‌های محوله حداکثر به مدت 4 سال، زمان کاری خود را تا سقف 57 درصد تقلیل دهند. بدیهی است دستمزد و حقوق پرداختی این کارمندان نیز متناسب با میزان پایین آمدن زمان کاری آن‌ها کاهش می‌یابد.

ایده «زمان کاری نو» به صورت داوطلبانه در هایدلبرگ اجرا خواهد شد. مدیران هایدلبرگ تصمیم گرفته‌اند امتیازاتی را برای کارکنان پیشقدم در این طرح فراهم آورند. کارکنانی که در طرح «زمان کاری نو» حضور دارند از امکانات ویژه مدیران هایدلبرگ بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل هایدلبرگ، این طرح را یک استراتژی راهبردی می‌داند. برنارد شریر (Bernard Schreier) در خصوص «زمان کاری نو» می‌گوید: «زمان کاری نو» یک استراتژی راهبردی به منظور تطبیق و همسان‌سازی ظرفیت‌های موجود با استانداردهای کمپانی است. در این طرح تلاش می‌شود تا ضمن حفظ کارکنان و تکنسین‌های فنی، در هزینه‌ها صرفه‌جویی مناسبی صورت گیرد.

گفتنی است کمپانی هایدلبرگ در سه سال گذشته سیاست‌های مالی انقباضی را دستور کاری خود قرار داده است. این شرکت به همین دلیل توانست بحران اقتصادی جهانی را با حداقل هزینه و آسیب پشت سر بگذارد. در این مدت نه تنها هایدلبرگ سرمایه‌های خود را از دست نداد، بلکه با استفاده از همین سیاست‌ها، زقمی معادل 400 میلیون یورو را ذخیره‌سازی کند. در صورت اجرای دو راهکار تعدیل هزینه‌ها، این رقم تا آوریل 2012 به 480 میلیون یورو خواهد رسید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ دوم مردادکلیدها : هایدلبرگ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: