با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران
مشکلات نمایشگاه های گذشته مرتفع می شود ؟


دسته‌بندی و برنامه‌ریزی نادرست سالن‌ها و غرفه‌ها یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجرایی نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی تهران است. ناهمگن بودن رسته‌های مختلف صنعت چاپ در سالن موجب سردرگمی مخاطبان و غرفه‌گذاران این نمایشگاه می‌گردد.

احمد اصفهانی، مدیر فروش شرکت صنایع بسته‌بندی البرز تولیدکننده انواع تیوپ آلومینیومی و لیمینت در گفتگو با اخبار چاپ از سابقه بیست ساله حضور این شرکت در نمایشگاه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد و گفت: پیش از تفکیک نمایشگاه و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد تخصصی، در ابعاد ملی و بین‌المللی، در نمایشگاه بین‌المللی صنعتی تهران حضوری فعال داشتیم. این رسته کاری پس از تخصصی شدن نمایشگاه‌ها نیز ادامه داشته و همه ساله در نمایشگاه چاپ و بسته بندی، به عنوان غرفه‌گذار حضور فعال داشته‌ایم. تخصصی شدن نمایشگاه‌ها باعث بالا رفتن کیفیت بازدید و حضور پربار بازدیدکنندگان تخصصی شده است. بدین جهت کمتر شاهد حضور افراد غیرمتخصص در این نمایشگاه هستیم. چنانچه مسئولین برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران بتوانند با استقرار فیلترینگ در کنار درب ورودی نمایشگاه، کلیه بازدیدکنندگان عمومی را ریجیستر کنند، این روند بهتر هم خواهد شد؛ در نمایشگاهی که نمایندگانی از کمپانی‌ها و کشورهای خارجی حضور دارند، حضور افرادی که صرفا برای تفریح آمده‌اند به وجهه کشور صدمه خواهد زد.

احمد اصفهانی در رابطه با معضلات و مشکلات نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل ناآشنا بودن مسئولین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی، تصور می‌کنند توانسته‌اند مشکلات این نمایشگاه را با تغییر زمان آن از بهمن ماه به شهریور ماه مرتفع نمایند. حال آنکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این نمایشگاه، مسئله مدت زمان آن است.
چطور می‌توان انتظار داشت در این زمان کوتاه غرفه‌گذاران، تولیدکنندگان، واردکنندگان و... ماشین‌آلات مورد استفاده را در نمایشگاه نصب نمایند؟ آیا این اقدام مقرون به صرفه است؟ آیا به طور کلی می‌توان چنین اقدامی را انجام داد. زیرا نصب یک ماشین چاپ یا بسته‌بندی حداقل به سه روز زمان نیاز دارد. در نتیجه برای یک نمایشگاه تخصصی مسلما چهار روز کافی به نظر نمی‌رسد. متاسفانه هر ساله شاهد هستیم، در روز افتتاح نمایشگاه که مخصوص متخصصین و دست‌اندرکاران این حوزه است، شاهد انتقال ماشین‌آلات و غرفه‌آرایی بعضی شرکت‌ها هستیم؛ که عملا باعث بهم خوردن نظم سالن‌ها می شود.

در روز چهارم و پایانی هم از نیمه روز غرفه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. با توجه به این نکات مشخص می‌گردد که نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در عمل تنها به مدت دو روز مشغول به فعالیت است. فعالیتی که قابلیت بازدید مخاطبان را فرآهم می‌آورد. لذا به نظر می‌رسد این همه هزینه و زحمت برای دو روز برگزاری نمایشگاه و غرفه‌گذاری نه صرفه اقتصادی دارد نه بازده مناسب. مدت زمان برگزاری نمایشگاه باید حداقل به یک هفته تغییر کند.

مدیر فروش شرکت صنایع بسته‌بندی البرز تصریح کرد: دومین معضلی که در نمایشگاه گذشته با آن روبرو بودیم، عدم برنامه‌ریزی و دسته‌بندی مناسب در ترکیب غرفه‌های مختلف سالن‌ها بود. همین موضوع باعث سردرگمی و سرگردانی بازدیدکنندگان شده بود. باید توجه داشت که بازدیدکننده نمایشگاه تهران زمان فراوانی برای بازدید از نمایشگاه در اختیار ندارد. دسته‌بندی نادرست سالن‌ها و غرفه‌ها علاوه بر سرگردانی و سردرگمی مخاطبان و بازدیدکنندگان، موجب عدم بازدهی مناسب غرفه‌گذاران نیز می‌گردد. چرا که غرفه‌گذاران نمی‌توانند مخاطبان تخصصی و مشتریان بالقوه و بالفعل خود را بیابند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در نمایشگاه سال گذشته با یک پیشرفت به واقع عالی روبرو بودیم که در سال‌های قبل با وجود اینکه احساس نیاز می شد از سوی مسئولین برپایی نمایشگاه صورت نگرفته بود؛ و آن تبلیغات در صدا و سیما و اطلاع‌رسانی به متخصصین و فعالان این رشته بود. این تبلیغات باعث تاثیرات مثبتی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه تخصصی بسته‌بندی و چاپ شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۳۱ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ سي و يکم تيرکلیدها : آن تبلیغات در صدا و سیما


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: