راهیابی طراحان ایرانی به بخش نهایی دومین دوسالانه بین‌المللی پوستر شیکاگو
طراحان ایرانی یک قدم تا جهانی شدن


آثار شش طراح ایرانی به بخش نهایی دومین دوسالانه بین‌المللی پوستر شیکاگو راه یافت. این آثار برای دریافت جایزه نهایی، با آثار طراحانی از سراسر جهان به رقابت خواهند پرداخت.

مسئول روابط عمومی انجمن گرافیک ایران در گفتگو با اخبار جاپ از راه یافتن آثار شش طراح ایرانی به مرحله نهایی دومین دوسالانه بین المللی پوستر شیکاگو خبر داد: هما دلورای، فزهاد فزونی، آریا کسایی، پیمان پورحسین، سیامک پورجبار و رامبد والا هنرمندانی هستند که آثار ارسالی آن‌ها در دومین دوسالانه بین‌المللی پوستر شیکاگو به مرحله پایانی راه یافته است.
موضوع مسابقات دانشجویی این دوره دوسالانه پوستر شیکاگو توسط "لی کراندل" تعیین و با هدف بازسازی و احیای پوسترهای کلاسیک شیکاگو در باب حمل و نقل شهری، به منظور بهره‌برداری و استفاده مخاطبین نسل امروز انتخاب شده بود.

ترکیب هیات داوران این دوسالانه معتبر بین‌المللی را پائولا شر(رئیس هیات داوران) از ایالات متحده آمریکا، تاکاشی آکی‌یاما از ژاپن، فرانسوا کاسپر از فرانسه، امک از ایالات متحده آمریکا، مارتا گرانادوس از کلمبیا، هولگر ماتیس از آلمان و رافال اولبینسکی از ایالات متحده آمریکا تشکیل می‌دهند.

انجمن برگزاری دوسالانه بین‌المللی شیکاگو فعالیت‌های گسترده‌ای را با هدف گسترش سواد بصری به عنوان یک وظیفه حرفه‌ای در هنر گرافیک، پیشبرد و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی به عنوان یک ضرورت اجتماعی، گرامیداشت تنوع و گوناگونی فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های متفاوت جهان با بهره‌مندی از آثار خلاقانه و نوآورانه‌ی دانشجویان و طراحان زبردست از سراسر جهان، ارتباط و ایجاد تعامل و مناسبات سازنده و کارشناسی و تخصصی با انجمن‌های حرفه‌ای، موسسات آموزشی، نهادهای مدنی و اعضای عمومی، در ابعاد جهانی به انجام می‌رساند. مدیران و دست‌اندرکاران این انجمن اذعان دارند که این ابزار می‌تواند به عنوان مهم‌ترین وسیله به منظور برقراری صلح و درک متقابل کارآیی داشته باشد و بدین طریق، هنر گرافیک در خدمت بشریت و آرمان‌های انسانی قرار بگیرد.

تشکل مذکور با حمایت و پشتیبانی انجمن‌های بین‌المللی طراحی گرافیک اقدام به برگزاری مسابقات طراحی در سطح جهانی نموده است. نخستین فعالیت این انجمن برگزاری اولین دوره دوسالانه بین‌المللی پوستر شیکاگو در سپتامبر سال 2008 بود. نخستین دوره دوسالانه پوستر شیکاگو در گرانت‌پارک این شهر برگزار گردید؛ و توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب نماید.

گفتنی است پوسترهای منتخبی که توانسته‌اند به مرحله نهایی دوسالانه پوستر شیکاگو راه پیدا کنند، در سپتامبر سال جاری میلادی ـ اواخر تابستان (شهریور ماه) ـ در محل برگزاری دوسالانه به نمایش گذاشته می‌شود. از دیگر مزایای حضور در مرحله نهایی این دوسالانه می‌توان به چاپ نفیس آثار ارائه شده در کتابچه مخصوص این رویداد فرهنگی، هنری اشاره کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۳۱ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: