هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو برگزار شد
استقبال پر‌شور ناشران خارجی از غرفه‌ی ایران


استقبال نویسندگان و ناشرین کشورهای مختلف از آثار و کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث رونق غرفه نماینده ایران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو در کشور ژاپن شد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو که 17 تا 20 تیر‌ماه سال جاری در کشور ژاپن برگزار شد؛ با استقبال کثیری از نویسندگان و ناشران کشورهای مختلف جهان روبرو شد.

ناشران کشورهای اسلونی، بلژیک، بلغارستان، تایلند، ژاپن و کره جنوبی خواهان انتشار کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشورهای خود شدند. نمایندگان و ناشران این کشورها با حضور در غرفه‌ی کانون، مذاکراتی را در باب انتشار، خرید و فروش تک نسخه‌ای آثار و محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام دادند.

غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو بیش از 80 عنوان از کتاب‌های منتخب کانون به همراه کتاب‌های الکترونیک، صوتی و کتاب‌فیلم را به نمایش گذاشت. تعداد، حجم، نوع و مهم‌تر از همه محتوای آثار عرضه شده در این نمایشگاه به گونه‌ای بود که دست‌اندرکاران این غرفه شاهد حضور نویسندگان و ناشرانی بود، که تمایل داشتند این آثار را برای کودکان و نوجوانان کشور خود ترجمه نمایند.

لازم به ذکر است کانون پرورش فکری کودکان برای ششمین دوره پیاپی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو ـ یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت نشر در آسیا و جهان ـ به عنوان غرفه‌گذار حضور دارد. گفتنی است سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز همراه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایندگی از ناشران و اهالی فرهنگ و هنر کشور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو، حضور دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۳۰ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: