29 تیر ماه سال جاری برگزار ‌شد
ثبت نام دوره جدید کلاس‌های آماده‌سازی و نظارت بر چاپ


29 تیر ماه سال جاری دوره جدید کلاس‌های آماده‌سازی و نظارت بر چاپ توسط محسن محمدی، استاد دانشگاه در رشته ارتباطات تصویری، بسته‌بندی، چاپ و عوامل تولید در مدرسه گرافیک ایده برگزار ‌گردید.

به گزارش اخبار چاپ از زمان احداث مدرسه گرافیک ایران (ایده) در هر فصل کلاس‌هایی با عنوان آماده‌سازی و نظارت بر چاپ برگزار می‌شود. به گفته مسئولین مدرسه، برگزاری کلاس‌های مذکور با هدف ارتقاء سطح کیفی صنعت چاپ کشور برگزار شده است. مسئولین ایده بر این باورند که طی دوره‌های گذشته، هنرجویان و صنعت‌گران متعددی توانسته‌اند با مبانی این صنعت بزرگ آشنا شده و موضوعات مرتبط با صنعت چاپ را به صورت آکادمیک و علمی بیاموزند. در همین راستا دوره جدید این کلاس‌ها از 29 تیرماه به مدت 10 جلسه آغاز شده است.

اساتید متعددی به عنوان مدرس در این کلاس‌ها حضور دارند. از جمله این اساتید می‌توان به محسن محمدی، فارغ‌التحصیل گرافیک دانشکده هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس، مدرس دانشگاه در رشته‌های ارتباط تصویری، بسته‌بندی، چاپ و عوامل تولید و عضو انجمن گرافیک ایران، اشاره کرد.

گفتنی است در این دوره کلاس‌های ایده، محورهای زیر آموزش داده می‌شوند:
ـ تعریف پروسه تولید،
ـ آماده‌سازی یک اثر برای تولید،
ـ لیتو گرافی و تعریف آن،
ـ لیتوگرافی سنتی و مدرن،
ـ ورودی‌ها و خروجی‌ها،
ـ مدیریت رنگ براساس نوع خروجی،
ـ تعریف رنگ‌های ترکیبی و تفکیکی،
ـ اصول مونتاژ و رابطه آن با هزینه‌ها،
ـ تعریف چاپ و انواع آن ـ چاپ افست،
ـ کاغذ و استانداردهای آن،
ـ کیفیت تنوع و ساخت کاغذ،
ـ انواع پوشش‌ها و جلوه بصری آن‌ها،
ـ صحافی و انواع آن،
ـ تولید کارهای خاص،
ـ قالب‌سازی و عملیات تکمیلی.

زمان ثبت‌نام کلاس‌های آماده‌سازی و نظارت بر چاپ تا تاریخ سه‌شنبه 29 تیرماه سال جاری بود. این کلاس‌ها از ساعت 17 تا 19 در مدرسه گرافیک ایده برگزار می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۳۰ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: