گزارش خبری از مجمع تعاونی لیتوگرافان تهران
تعاونی لیتوگرافان تهران کشوری می‌شود


تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین تهران، در زمره تعاونی‌های باسابقه صنعت چاپ در کشور محسوب می‌شود. چهارشنبه 23 تیرماه سال جاری، تالار بنیس میزبان سهام‌داران و اعضای تعاونی مذکور بود.

به گزارش اخبار چاپ، مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت سوم سال 1389 شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین، در روز چهارشنبه مورخ 23 تیرماه سال جاری در محل تالار بنیس و با حضور نماینده اداره کل تعاون استان تهران برگزار گردید. جلسه با قرائت قرآن آغاز شده و سپس احمد قرنلی، رئیس هیات مدیره تعاونی ضمن خیر مقدم به حاضران، با انتخاب اعضای هیات رئیسه و ناظران، جلسه را به طور رسمی آغاز نمود. اعضای مجمع غلامرضا امیرزاده ایرانی را به عنوان رئیس مجمع، محمد جاوید را به عنوان منشی و علی‌اکبر فیضی و خسرو تقی‌پور را به عنوان ناظران جلسه انتخاب کردند. در این جلسه که به ریاست امیرزاده اداره می‌شد، موارد زیر به تصویب اعضای مجمع رسید:
1. توسعه حوزه عملیات شرکت تعاونی از استان تهران به سراسر کشور مورد تصویب حاضران در مجمع واقع گردید.
2. در مورد ماده 18 اساسنامه در ارتباط با به‌روز شدن سهام، ارائه گزارش هیات مدیره توسط بیژن بهادری انجام شد. وی در این گزارش یادآور شد: از آن‌جا که هیات مدیره در جهت حفظ منافع مالی تمامی سهام‌داران عزیز همیشه و در همه حال کوشا و به جد بوده است، لذا در همین راستا بنا به درخواست تعدادی از دوستان مبنی بر اجرا شدن ماده 18 اساسنامه و به‌روز شدن سهام تعاونی، بر آن شدیم که در این خصوص بررسی و تحقیقات لازم را انجام داده و با بحث‌های مختلف طی جلسات متعدد و مشاوره با اداره کل تعاون، وزارت دارایی، تعاونی‌های همگن، کارشناس املاک دادگستری، اتحادیه املاک تهران و همین‌طور دو نوبت درخواست هیات مدیره از اعضای سهام‌دار در ارتباط با ارائه راهکارهای قانونی، مدون، تخصصی و با توجه به این‌که سرمایه فعلی و ساختمان که از ارکان اصلی تعاونی می‌باشند، دچار آسیب نشوند، نظرخواهی شد و تعاونی به دلیل نداشتن نقدینگی کافی دچار مشکلات و آسیب‌دیدگی خواهد شد و نگران تضعیف و نهایتاً تعطیل شدن تعاونی هستیم، لذا به پیشنهاد هیات مدیره هر عضو که از تعاونی خارج شود یا به رحمت ایزدی واصل گردد، می‌تواند سهام اسمی خود را دریافت نموده و برگه‌ای از شرکت تعاونی دریافت نماید که در افزایش قیمت ساختمان تا زمان خروج، سهم خواهد داشت. لذا به‌روز شدن تعاونی را به صلاح سهام‌داران نمی‌دانیم.
در خاتمه هرگونه تصمیم‌گیری نسبت به این موضوع به شما سهام‌داران محترم بستگی دارد و هیات مدیره به عنوان خدمت‌گذار شما خود را مکلف به اجرای آن می‌داند. سپس اعضاء موافق و مخالف صحبت و به پیشنهاد هیات مدیره طبق سنوات قبل تعاونی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
3. اساسنامه جدید شرکت تعاونی براساس دستورالعمل مورخ 9/3/1387 مقام عالی وزارت تعاون مورد تصویب مجمع واقع گردید.

پس از تصویب موارد مذکور در نوبت سوم جلسه فوق‌العاده سال 1389 تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین تهران، و بعد از نیم ساعت تنفس، مجمع عمومی عادی نوبت دوم سال 1389، رأس ساعت 7 بعدازظهر آغاز به کار کرد. جلسه با تأیید اعضای هیات رئیسه مجمع قبل توسط اعضای مجمع، رسمیت یافت.
طبق روال سنوات گذشته در ابتدای جلسه، احمد قرنلی رئیس هیات مدیره تعاونی، طی سخنانی گزارش عملکرد هیات مدیره در سال گذشته را به سمع و نظر سهام‌داران تعاونی رساند. وی در این گزارش خاطرنشان کرد: هدف تعاونی تهیه مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب و تنظیم بازار جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها که در 9 سال گذشته موفق بوده‌ایم. در ضمن حفظ نمایندگی زینک از اروپا و چین و حدود 20 درصد خرید داخلی شرکت تعاونی علاوه بر مواد اولیه لیتوگراف‌ها سعی خود را کرده که حداقل مواد اولیه رسته مهر و پلاک و چاپ اسکرین را نیز تهیه نماید و مانند سال‌های گذشته با عقد قرارداد حسابرسی با مؤسسه حسابرسی فراز مشاور عملکرد مالی تعاونی در سال 1388 استاندارد، شفاف و قابل قبول و مورد تأیید بوده است.
پس از ارائه گزارش هیات مدیره توسط احمد قرنلی، نوبت به مدیرعامل تعاونی رسید تا ضمن ارائه گزارش عملکرد خود در سال گذشته، گزارشی از وضعیت مالی و سرمایه‌ای تعاونی نیز ارائه نماید. وی که خواستار حمایت نهادهای دولتی و توانمند از تشکل‌هایی مانند تعاونی‌ها بود، تصریح کرد: به علت بحران سیاسی که استکبار جهانی به کشور عزیزمان تحمیل نموده و با تحریم و بمباران تبلیغاتی که در بعضی موارد از اعمال تحریم بدتر بوده، معضلات و مسائل خارج از اراده فعالان حوزه اقتصادی و بازرگانی را به کشور وارد نموده و شرکت تعاونی‌ ما هم به عنوان واردکننده مواد اولیه و جزئی از این دریای بیکران بی‌نصیب از فشارهای جو موجود نیست. همه شما بزرگواران بهتر از من می‌دانید که هر سال درآمد کمتر و هزینه بیشتر می‌شود و بخش تعاونی هیچ جایگاه حمایتی ندارد و فشار انواع مالیات، بیمه و اخیراً شهرداری هم اضافه شده و در سال 1379 با تصویب مجلس شورای اسلامی حساب ذخیره ارزی افتتاح شد تا اهدافی مثل ایجاد ثبات در میزان درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و تبدیل آن جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری و تأمین اعتبار طرح‌های تولیدی و کارآفرینی بخش غیردولتی که شامل حمایت از تعاونی‌ها هم بشود را، دنبال کنند؛ کدام حمایت، 10 سال گذشت و تازه آمده‌اند و می‌خواهند نام آن را به صندوق توسعه ملی تبدیل کنند، آیا ساز و کاری اندیشیده می‌شود که دولت مانند گذشته نتواند به آسانی از محل این صندوق برداشت نماید؟ و هم بخش خصوصی و هم تعاونی‌ها از ابزار کافی برای بهره‌مندی از این منابع برخوردار باشند؟ آیا از اتاق بازرگانی و اتاق تعاون نمایندگانی حضور خواهند داشت تا اساسنامه‌ای جامع تدوین گردد؟ فکر می‌کنم عاقبت این صندوق مثل بلایی که سر صنعت چاپ آمده باشد، هر از چند گاهی زمزمه این‌که صنعت چاپ جایگاهش در وزارت ارشاد هست یا نیست مطرح و بعد فراموش می‌شود، بارها هم در مصاحبه‌ها و نوشته‌ها عرض کرده‌ام که این جنگ زرگری است، ما می‌گوییم صنعت چاپ را دریابید تا دغدغه ملی شود، همان امکانات و حمایتی که در حوزه ماشین‌آلات تولیدی در اختیار وزارت صنایع قرار داده شده به وزارت ارشاد داده شود، دولت می‌خواهد مثلاً امتیاز معافیت واردات ماشین‌آلات صنعت چاپ بدهد؛ چه فرقی می‌کند به گمرک، وزارت صنایع یا وزارت ارشاد دستور بدهد؟ حمایت مالی می‌خواهید بکنید، وام با بهره یک رقمی بدهید. چه فرقی می‌کند ارشاد و یا صنایع به بانک‌ها اعلام کنند، شما حمایت می‌کنید؟ ما هر دو وزارت‌خانه را دعا می‌کنیم. شما وام بدهید، چه حساب ذخیره ارزی باشد، چه صندوق توسعه ملی.
در انتها با عنایت به چشم‌انداز وضع تجارت و اقتصاد کشور، اعمال هدفمند کردن یارانه‌ها در سال جاری، وجود تحریم بانک‌ها و فضای سیاسی جهان، که قرار است اواسط ماه آینده اعلام کنند که تحریم‌ها چه خواهد بود و نمی‌شود این حقیقت را انکار کرد و بر فعالیت تجاری تأثیر خواهد گذاشت. این موضع به حق نظام می‌باشد و این فشارها ما را آبدیده‌تر خواهد نمود. لذا می‌بایست با درایت و دوراندیشی هرچه زودتر راهکارهای مقابله را دریابیم و نظام می‌خواهد سد تحریم استکبار را بشکند و ما موظفیم در این راه گام برداریم و حال به طور اجمالی عملکرد سال 1388 تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین را ارائه می‌نمایم.
1. تعداد اعضاء از 236 به 239 افزایش یافته است.
2. سهام شرکت تعاونی از 000/740/201/8 ریال در سال 1388 به مبلغ 000/320/467/8 ریال افزایش یافته است.
3. کل خرید شرکت تعاونی تا پایان سال 1388 مبلغ 939/691/211/10 ریال بوده است.
4. کل فروش شرکت تعاونی تا پایان سال 1388 مبلغ 848/942/070/15 ریال بوده است.
5. کل سود ناویژه به اضافه سایر درآمدها مبلغ 471/166/680/1 ریال بوده است.
6. کل هزینه‌های شرکت تعاونی با توجه به حداکثر صرفه‌جویی شامل هزینه‌های اداری، مالی استهلاکات، مبلغ 123/369/635/1 ریال شده است.
7. در سال 1388 با عنایت به افزایش کلیه هزینه‌ها و پوشش اندوخته‌های قانونی مبلغ 348/797/44 ریال سود ویژه داشته‌ایم.
آخرین گزارش ارائه شده در مجمع عمومی عادی سالانه تعاونی‌ها، مربوط به بازرس یا بازرسان هیات مدیره تعاونی‌ها است. در این مجمع نیز ایوب نظری به عنوان بازرس هیات مدیره تعاونی گزارشی تخصصی خود را ارائه نمود. وی ضمن قدردانی از همکاری کلیه اعضای هیات مدیره با بازرس، اظهار داشت: اینجانب با حضور نماینده شرکت حسابرسی، انبارگردانی انجام داده و هیچ‌گونه مغایرت با اسناد انبار مشاهده نگردیده و در طول سال با بررسی کلیه حساب‌ها و پرینت‌های کامپیوتر و کنترل هزینه‌ها و حضور در جلسات هیات مدیره نظارت کامل داشته و کلیه حساب‌ها و تراز مالی سال 1388 شرکت تعاونی سازندگان کلیه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین را تأیید می‌نمایم.
با تأیید صورت‌های مالی سال 1388 توسط بازرس هیات مدیره شرکت تعاونی، بودجه پیشنهادی هیات مدیره با 20 درصد افزایش نسبت به سال قبل تصویب شد.
در انتها انتخابات بازرس برگزار گردید و ایوب نظری با 42 رأی بازرس اصلی و رضا فلاح به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. مدیرعامل شرکت تعاونی به نمایندگی از هیات مدیره حمایت و پشتیبانی خود را از هیات مدیره جدید اتحادیه اعلام کردند.
گفتنی است در حال حاضر احمد قرنلی، رضا انصاری، محمدرضا شاه‌میرزا، بیژن بهادری و مجتبی معراج محمدی، عضو هیات مدیره تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین می‌باشند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۹ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: