در27 تیرماه سال جاری اتفاق افتاد
مجمع عمومی عادی سالانه تعاونی چاپخانه داران تهران برگزار شد


مجمع عمومی عادی سالانه تعاونی چاپخانه‌داران تهران، ساعت 16 روز یکشنبه 27 تیرماه سال جاری در محل دفتر این تعاونی برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالانه تعاونی چاپخانه‌داران تهران، ساعت 16 روز یکشنبه 27 تیرماه سال جاری در محل دفتر این تعاونی برگزار شد. این مجمع که در زمره مجامع عادی سالانه تعاونی‌ها محسوب می‌گردد، به منظور تعیین خط‌مشی سالانه تعاونی، سیاست‌های راهبردی تعاونی، اختیارات هیات مدیره و به تبع آن مدیرعامل تعاونی، تعیین سقف بودجه پیشنهادی یک ساله هیات مدیره تعاونی، چارچوب کلی برنامه‌های تعاونی در یک سال آتی و... تشکیل می‌شود.

بدیهی است این مجمع در هر دوره چهار ساله، وظیفه برگزاری انتخابات هیات مدیره تعاونی را نیز در دستور کاری خود قرار می‌دهد. در یکی ـ دو دوره اخیر، تعاونی چاپخانه‌داران تهارن مجامع فوق‌العاده حساسی داشته است. چرا که در انتخابات مجمع سال 1387، گروه منتقد مدیریت گذشته توانست با اکثریت قاطع آرا انتخاب شود. این انتخاب و مخالفت‌های برخی از نامزدهای انتخاباتی، موجب شده است، تا در این چند سال اخیر شاهد مجامع بسیار حساس و پرحاشیه‌ای در تعاونی چاپخانه‌داران تهران باشیم.

گفته می‌شود هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی در پی دریافت و اخذ اختیارات بیشتری از مجمع هستند. اختیاراتی که به گفته برخی از اعضای هیات مدیره می‌تواند با تغییر سرمایه‌های منقول و غیرمنقول راکد تعاونی و تبدیل آن‌ها به سرمایه‌های در گردش، موجب رونق اقتصادی بیشتر این تعاونی گردد. کمبود بودجه و سرمایه لازم، یکی از معضلات همیشگی مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران به منظور پیشبرد امور این تعاونی بوده است.

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و عوامل حاکم بر این مجمع، ریاست آن است. از آن‌جا که طی چندین دوره اخیر، همواره کریم زارع مسئولیت ریاست مجمع را عهده‌دار بوده است؛ وی می‌تواند نقش مؤثری در موفقیت یا عدم موفقیت هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی جهت جلب نظر اعضای مجمع داشته باشد. تجربه نشان داده است، نوع و نحوه ریاست زارع بر این مجمع بسیار تعیین‌کننده است. به گونه‌ای که موافقت و مخالفت وی، تأثیر بسزایی در رأی‌گیری‌های جلسه داشته و دارد.

ناگفته نماند این نوع مدیریت جلسه کریم زارع، علاوه بر موافقانی و علاقه‌مندانی که دارد، با مخالفت‌هایی نیز روبرو است. مخالفان ریاست زارع بر این باورند که رأی‌گیری‌های مجامعی که توسط زارع ریاست می‌شوند، فاقد شرایط مساعد به منظور انجام رأی‌گیری است. البته نمی‌توان زارع را رئیسی ناموفق دانست. چرا که وی تاکنون توانسته است وجاهت صنفی لازم به منظور تصدی این پست را هر ساله از آن خود کند.
نتایج حاصل از مجمع عمومی عادی سالانه تعاونی چاپخانه‌داران تهران در خبرهای تکمیلی به اطلاع خواهد رسید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۸ تير


چاپخانه دار

خوبه خودتونم به این نکته اذعان دارید که ریاست آقای زارع تعین کنندست ایشون فضای جلسات رو بشدت احساسی وهیجانیش میکنند به صورتیکه فرصت تفکروتصمیم گیریرواز اعضا میگیرن و تو این آب گل الود ماهی خود و باقی دوستانشون رو میگیرن به طوریکه تصمیمی که با رای اعضا تصویب شده چند دقیقه بعد با رای گیری مجدد ایشون لغو میشه برای اعضای شرکت تعاونی به خاطر انتخاب ایشون برای ریاست مجمع خیلی متاسفم





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: