یک ماه پس از برگزاری انتخابات داخلی هیات مدیره؛
سونامی در راه است؟؟؟


شنیده می‌شود علیرغم گذشت نزدیک به یک ماه از انتخابات داخلی هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و تعیین مسئولیت‌های اعضای هیات مدیره این اتحادیه، متأسفانه هنوز تکلیف روند فعالیت هیات مدیره جدید مشخص نشده و شایعات متعددی پیرامون این اتحادیه وجود دارد.

اخبار چاپ: شنیده می‌شود علیرغم گذشت نزدیک به یک ماه از انتخابات داخلی هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و تعیین مسئولیت‌های اعضای هیات مدیره این اتحادیه، متأسفانه هنوز تکلیف روند فعالیت هیات مدیره جدید مشخص نشده و شایعات متعددی پیرامون این اتحادیه وجود دارد.
برخی از آگاهان صنفی بر این باورند که ماجرا از زمان انتخاب عباس توکلی به عنوان رئیس این اتحادیه آغاز شد. چرا که بابک عابدین در انتخابات مجمع عمومی سالانه اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ توانسته بود، با کسب 18 رأی بیشترین آراء این انتخابات را به خود اختصاص دهد. لذا در فاصله بین دو انتخابات (حدفاصل 19 خرداد ماه تا 25 خرداد ماه سال 1389)، گمانه‌زنی‌های فراوانی وجود داشت و اکثر صاحب نظران انتخابات صنفی معتقد بودند، بابک عابدین به عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب خواهد شد. لیکن در روز برگزاری انتخابات داخلی هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، اوضاع به گونه‌ای دیگر رقم خورد و چهار نفر از اعضای هیات مدیره، عباس توکلی را به عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب کردند.

گفته می‌شود بلافاصله پس از این انتخاب هیات مدیره، بابک عابدین به همراه احمد محرر خوانسار و مهرداد نباتچیان بدون امضاء صورتجلسه انتخابات داخلی، جلسه مذکور را ترک می‌کنند. با ترک جلسه از سوی این گروه از اعضاء، مناقشات جدیدی در اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ شروع شد.

در یک ماه گذشته بحران‌ها و مشکلات بسیاری، از استعفای دسته جمعی تا درخواست تشکیل مجمع مجدد، گریبانگیر این اتحادیه بوده است. اتحادیه‌ای که تنها سه سال و اندی پس از تأسیس در گردباد تنازع قدرت گرفتار آمده است.
برخی از منابع آگاه خبر می‌دهند که صورتجلسه ارسالی به اتاق بازرگانی نیز به تصویب نرسیده و مسئولین اتاق در انتظار رفع اختلاف نظرها در پیکره هیات مدیره جدید هستند. موضوعی که بعید به نظر می‌رسد در کوتاه مدت رخ دهد.

• مادر را دل می‌سوزد، دایه را دامن

برخی شنیده‌ها حاکی است، رد پای بعضی از اتحادیه‌های صنفی صنعت چاپ در مجادلات و مناقشات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران به چشم می‌خورد. گفته می‌شود اعضای هیات مدیره یکی از اتحادیه‌های صنفی در صدد هستند تا با حمایت از جریانی خاص، به نوعی در ساختار اتحادیه صادرکنندگان وارد شده و مسئولیت‌ها را عهده‌دار شوند.
گفتنی است جریانات موجود حکایت از نوعی سردرگمی و عدم راهکاری استراتژیک در طرفین این مجادله دارد. مجادله‌ای که در نهایت پیروزی نخواهد داشت و تنها موجب از میان رفتن برخی امیدواری‌ها، بعضی فعالیت‌های نوآورانه و پایین آمدن انگیزه‌های صادراتی فعالان صنعت چاپ کشور می‌گردد. قدر مسلم تنها اعضای هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران هستند که می‌توانند در اقدامی استراتژیک شرایط مساعدی را فراروی این اتحادیه قرار دهند و موجبات توسعه و پیشرفت آن را فراهم آورند. در غیر این صورت، نباید انتظار هیچ اقدام مثبتی را داشته باشیم. چرا که:
مادر را دل می‌سوزد، دایه را دامن

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۸ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: