اعظم عطری یکی از ناشرین جوان ایرانی :
نامه احمدی نژاد هم، اسیر سیکل معیوب اداری شد


اعظم عطری با وجود نامه مصاعدی که از ریاست جمهوری دارم باز هم با عدم حمایت وزارت ارشاد و مسئولین فرهنگی کشور مواجه شده‌ام و متاسفانه انتشار کتابها در این سیکل معیوب اداری بلاتکلیف مانده است .

اعظم عطری یکی از ناشرین جوان ایرانی در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: مشکلات و عدم همکاری سازمانهای مربوطه و مسئولین فرهنگی کشور از عواملی است که مانع دخیل شدن جوانان و پیوستن آنها به صنعت چاپ و نشر کشور می‌شود و از بسیار جهات مشکلاتی را برای ناشران به وجود می‌آورد

وی گفت :یکی از مشکلاتی که ناشران با آن مواجهه هستند فاصله زمانی است که یک ناشربرای چاپ کتابهای خود نیاز دارد و این سیستم با نامه‌نگاری‌های اداری مغایر نیست بر همین اساس پس از صرف دو سال عمر و گذراندن امتحانات اتحادیه ناشران، موفق به دریافت مجوز دوساله شده‌ام که البته با توجه به مدت زمان مشخص انقضاء اعتبار آن نزدیک است و هنوز نتوانستم 10 عنوان کتاب خود را چاپ کنم .

اعظم عطری افزود: به دلیل مشکلات عدیده‌ای که گریبان‌گیر بسیاری از ناشران می‌باشد از جمله نداشتن سرمایه کافی،راهی که در نظر گرفتیم فرستادن نامه به آقای رئیس جمهور بود که در این طریق به بیان مشکلات کلی ناشران پرداختیم ،در جوابیه نامه از وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور( استان داری تهران) خواستند که حمایت‌های لازم را به عمل آورند. اما با گذشت چند ماه هنوز اندر خم کوچه اول در انتظار حمایت مسئولین ایستاده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: با اتمام تاریخ مجوز و نزدیک شدن به 30 آبان‌ماه سال ،مدت زمان درنظر گرفته شده به اتمام می‌رسد، بر همین اساس، نامه‌ای که از ریاست جمهوری در دست داشتم وارد سیکل اداری شد و بعد از بررسی به دفتر مطالعات و تحقیقات راهنمایی شدم وچند کتاب برای دفتر مطالعات برده‌ام که بعد از گذشت یک ماه تازه برای کارشناسی‌ها فرستاده شدکه علت را نبود کارشناس در داخل دفتر مطالعات عنوان کردند. بعد از گذشت دو ماه انتظار، برگه ویژگی‌های مکتوب ارزشمند قابل حمایت را به دستم دادند و با عدم حمایت مسئولین رو برو شدم؛آیا بهتر نبود در همان چند ماهی که در بی‌خبری بودم فرم مربوطه را به دست منمی‌رساندند، تا از زمان مابقی خود بهتر استفاده کنم.

اعظم عطری در پایان گفت: مشکلات خیلی زیاد است و راه ناهموار اما امیدوارم با حمایت‌های مسئولین و همراهی نمودن ناشران از مشکلات و دشواری‌های مسیری که ناشران با آ« مواجه هستند مطلع شوند و بر همین اساس مساعدت‌های بیشتری و زمینه فعالیت مناسب‌تری را به وجود آورند

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۸ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: