به تعداد غایبین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران افزوده شد:
چاپ و بسته‌بندی تهران متاثر از تعرفه‌های مالیاتی


بسیاری از شرکت‌های خرید و فروش ماشین‌آلات بسته‌بندی در هفدهمین دوره‌ی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی غایب خواهند بود.

مشکلات مالی و نداشتن بازده اقتصادی باعث شده است بسیاری از شرکت‌های کوچک حضور در این نمایشگاه را اقتصادی ندانسته و حتی از جنبه تبلیغاتی این نمایشگاه هم استفاده نکنند.
کلام‌الله علایی فروشنده و خریدار انواع ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی و کارتن‌سازی در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: سال‌های گذشته در دوره‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران حضور داشتیم. اما بر خلاف انتظار، متاسفانه در هیچ کدام از دوره‌ها بازده لازم را شاهد نبودیم و بر همین اساس نتوانستیم به اهداف مورد نظر خود برسیم.

وی علت عدم حضور شرکت علایی در این دوره را رکود بازار عنوان کرد و افزود: حضور در نمایشگاه‌چاپ و بسته‌بندی هزینه‌ بسیار بالایی را می‌طلبد و به علت عدم بازده مناسب و نبود شرایطی که بتواند نیازهای شرکت‌کنندگان را برطرف کند، بسیاری از شرکت‌های کوچک از حضور دز این نمایشگاه ممانعت می‌کنند. بر این اساس به دلیل مشکلات متعددی که وجود دارد، جنبه‌ی تبلیغاتی را نیز از اولویت‌های کاری خود کنار گذاشته و از آن استفاده نخواهیم کرد.

کلام‌الله علایی در ادامه افزود: تنها دلیل عدم حضور را نمی‌توان در رکود بازار دانست بلکه افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه نیز از جمله مواردی هستند که سدی در مقابل حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی می‌باشند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد :برخلاف انتظار رکود در جهان توانسته است به بسیاری از شرکت‌های کوچک کمک کند؛ اما در ایران متاسفانه برعکس است که اگر این روند ادامه پیدا شرکت‌های کوچک دچار خطرات جبران‌ناپذیری می‌شوند. این خطرات در برخی مواقع باعث حذف این شرکت‌ها شده و لطمات بسیاری را به بدنه صنعت چاپ می‌زنند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۷ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: