مسعود ادیمی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اراك:
اتحادیه کشوری چاپ؛ فرصت یا تهدید!


یکی از وظایف اصلی اتحادیه کشوری چاپ ـ در صورت تأسیس و راه‌اندازی ـ زمینه‌سازی جهت به‌سازی ناوگان صنعت چاپ کشور در شهرستان‌ها است. این مهم نیز میسر نمی‌شود مگر با استفاده از توان وتجربه فعالان صنعت چاپ در شهرستان‌ها و شهرهای کشور؛ موضوعی که با نحوه اطلاع‌رسانی و توزیع فراخوان ثبت‌نام عضویت در هیات مدیره اتحادیه کشوری، دستخوش تردیدهای بسیاری شده است.

مسعود ادیمی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اراک در گفتگو با اخبار چاپ، نسبت به نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام متقاضیان اتحادیه کشوری چاپ انتقاد کرده و اظهار داشت: بنده به عنوان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرستان اراک ـ مرکز استان مرکزی ـ از طریق نشریات نسبت به موضوع ثبت‌نام و فراخوان عضویت در ترکیب هیات مدیره اتحادیه کشوری چاپ اطلاع پیدا کردم. البته بنده پس از اتمام مهلت ثبت‌نام و عضویت در انتخابات ترکیب هیات مدیره اتحادیه از مسئله آگاه شدم.

در بخشی از این گفتگو، خبرنگار اخبار چاپ از مسعود ادیمی پرسید: اگر چنانچه در زمان مقرر نسبت به این موضوع اطلاع حاصل می‌کردید؛ آیا علاقه‌مند بودید که ثبت‌نام کرده و در ترکیب هیات مدیره اتحادیه کشوری چاپ راه پیدا کنید؟ مسعود ادیمی پاسخ داد: به طور قطع اگر در زمان مقرر نسبت به این موضوع آگاه می‌شدم و زمان کافی برای تحقیق و بررسی کارکردهای این اتحادیه وجود داشت، ثبت‌نام کرده و در انتخابات حاضر می‌شدم. لیکن متأسفانه مشکلات فراوانی در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: این نحوه اطلاع‌رسانی و خبردهی به مسئولین صنفی در اتحادیه‌های شهر و شهرستان‌های مختلف، شائبه‌هایی را در اذهان برخی ایجاد می‌نماید. به عنوان نمونه، مسئولان اتحادیه‌های شهرستان‌ها حق دارند تصور کنند، عده‌ای در تهران به دنبال مسائل خاصی هستند. مثلاً شاید می‌خواهند با جلوگیری از ثبت‌نام رؤسای شهرستانی، فرصت را برای دیگر کاندیداها آماده کنند. البته این تنها یک تحلیل است. تحلیلی که هیچ نوع مدرک و سندی برای آن وجود ندارد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اراک در بخش دیگری از گفتگو با اخبار چاپ، راه‌اندازی و تأسیس اتحادیه کشوری چاپ را امری ضروری و بایسته توصیف کرده و تصریح کرد: تمامی فعالان صنعت چاپ کشور، بر تأسیس، راه‌اندازی و ایجاد اتحادیه کشوری چاپ، تأکید دارند. چرا که این اتحادیه می‌تواند بخش عمده‌ای از مسائل، مشکلات، موانع توسعه و پیشرفت و معضلات صنعت چاپ کشور را مرتفع نماید. در این اتحادیه می‌توان بانک اطلاعاتی جامعی از کلیه واحدهای صنفی صنعت چاپ کشور تهیه کرده، ناوگان صنعت چاپ کشور را مورد بررسی قرار داده و نقشه راه دقیقی را به منظور به‌سازی صنعت چاپ کشور ترسیم کرد.

مسعود ادیمی در پایان تأکید کرد: کلیه دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشور، اعم از مدیران دولتی یا تشکل‌های صنفی، باید با همگرایی، هم‌افزایی و هم‌اندیشی شرایطی را فراهم آورند تا از کلیه فرصت‌های موجود نهایت بهره‌برداری را داشته باشند؛ نه اینکه فرصت تشکیل اتحادیه کشوری چاپ را تبدیل به تهدید نمایند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۶ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: