برگزاری جلسه‌ی مشترک بین انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ و دانشکده فنی شریعتی:
پیشنهادات ذکایی در دانشکده فنی شریعتی


جلسه‌ی تبادل اطلاعات و همکاری مشترک بین انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ و مسئولین دانشکده در تاریخ 22 تیرماه سال جاری در دانشکده فنی شریعتی واقع در خانی‌آبادنو برگزار شد.

اخبارچاپ :جلسه‌ی تبادل اطلاعات و همکاری مشترک بین نمایندگان انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ و مسئولین دانشکده فنی شریعتی برگزار شد. در این جلسه ناصر پیرجلیلی، مصطفی خزائی، جلال عطارزاده و خانم دکتر تقوایی ، از مسئولین و اساتید دانشکده بودند که به عنوان نمایندگان این دانشکده حضور داشتند. ناصر پیرجلیلی معاون فرهنگی دانشکده فنی شریعتی نیز به نمایندگی از طرف رئیس دانشکده درخواست‌های خود را مبنی بر ایجاد یک چاپخانه مجهز بیان نموده و اذعان داشت: ورود ماشین‌آلات چاپ به دانشکده، راهکاری مفید در جهت ارتقای سطح کیفی تحصیلات تکمیلی دانشجویان می‌باشد. به همین منظور خواستار اهداء ماشین‌آلات چاپ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این دانشکده هستیم. از این طریق می‌توانیم دانشجویان رشته گرافیک را با مراحل مختلف چاپ، لیتوگرافی و ترکیب رنگ‌ها، از نزدیک آشنا کنیم.

• بعد از درخواست مسئولین دانشکده و گفتگوی ردوبدل شده ،پیشنهادات بیان شد:

جلال ذکایی و داریوش شادنیا نیز که نمایندگان انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ محسوب می‌شدند؛ پس از شنیدن درخواست پیر جلیلی معاون فرهنگی دانشکده، نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را به مسئولین دانشکده فنی بیان داشتند.
یکی از پیشنهادات مطرح شده توسط رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ، تعامل با وزارت علوم و همکاری با دانشگاه علمی کاربردی واحد 5 بود. بدین طریق ماشین‌آلاتی که طی یکسال گذشته برای دانشگاه علمی کاربردی واحد 5 خریداری شده و به دلیل نبود مکان مناسب قابلیت استفاده ندارد را، به دانشکده فنی شریعتی منتقل نمایند تا دانشجویان هر دو دانشگاه از امکانات چاپ بهره‌مند شوند.
دومین راهکار پیشنهادی از طرف انجمن، حضور بخش خصوصی در دانشکده بود. بدین معنی که چاپخانه‌ای مجهز در این دانشکده مشغول به کارشود و از این طریق دانشجویان مراحل فعالیت فرآیند چاپ را به صورت مستقیم و از نزدیک نظاره کنند.
 لازم به ذکر است که در پایان جلسه قرار بر این شد تا تفاهماتی بین دانشکده فنی شریعتی و انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ شکل گیرد تا از این طریق گامی هر چند کوچک در جهت آموزش کاربردی دانشجویان و پیشرفت علمی این واحد برداشته شود .
در انتهای این جلسه مسئولین از نمایشگاه طراحی و بسته‌بندی دانشجویان گرافیک بازدید کردند.
در حاشیه این جلسه مصطفی خزایی مدیر گروه رشته گرافیک در گفتگویی با خبرنگار اخبار چاپ، برگزاری این جلسه را تنها به منظور آشنایی طرفین دانست و تصریح کرد: در آینده همکاری‌های بیشتری را با انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ خواهیم داشت. زیرا بسترسازی به جهت ایجاد تعامل و ارتباط مناسب میان وزارتخانه‌ها و ادارات یکی از ضرورت‌های اصلی هر نوع فعالیت فرهنگی است.
وی افزود: در دانشکده مکانی وسیع با شرایط مناسب وجود دارد و اگر مسئولین مساعدت نمایند می‌توان محیطی آموزشی و صنعتی را در کنار هم راه‌اندازی نموده تا از این طریق بتوانیم سطح علمی دانشجویان دانشکده فنی را ارتقا دهیم تا با معلوماتی مضاعف به شبکه خدمت رسانی کشور بپیوندند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۴ تير


عباس توكلي

با سلام و عرض تبريك
mohammad hazeghnejad

ba arze salam,
Mahdis

Che khoob





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: