صد رحمت به سرمای بهمن
ایران ترکیه؛ اینبار در رقابتی نمایشگاهی


به علت برگزاری هم زمان دو نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی ایران و نمایشگاه آیپک ترکیه ضریب انتخاب بین این دو نمایشگاه بالا رفته و بسیاری از تولیدکنندگان نمی‌دانند که کدام را انتخاب کنند.

برخی تحلیل‌گران و کارشناسان امور نمایشگاهی بر این باورند که همزمانی دو نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی تهران و نمایشگاه TUYAP در شهر استانبول ترکیه، مانع استفاده بهینه و کاربردی مدیران شرکت‌ها، مؤسسات، چاپخانه‌ها و... بین‌المللی از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران خواهد شد. این مشکل تنها به بازدیدکنندگان و غرفه‌گذاران خارجی مربوط نمی‌شود؛ بلکه برخی از شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی نیز در نمایشگاه تهران حضور ندارند. از آن جمله می‌توان به شرکت پایتخت اشاره کرد. این شرکت به دلیل حضور مدیران و دست‌اندرکاران آن در نمایشگاه استانبول، فرصت حضور در نمایشگاه تهران را از دست خواهند داد.

مرتضی بابایی مدیر عامل شرکت صنایع پیش از چاپ پایتخت در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: به علت برگزاری هم زمان دو نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی ایران و نمایشگاه آیپک ترکیه ضریب انتخاب بین این دو نمایشگاه بالا رفته و بسیاری از تولیدکنندگان نمی‌دانند که کدام را انتخاب کنند. البته هزینه‌های دو نمایشگاه و امکاناتی که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند مبنایی برای حضور در هر کدام از آن‌ها خواهد بود.
مدیر عامل شرکت صنایع پیش از چاپ پایتخت علت حضور در نمایشگاه ترکیه را بازده مناسب در راستای تحقق اهداف شرکت عنوان نمود و گفت: با در نظر گرفتن این امر که هر شخصی بر اساس علایق خود، کششی به وطنش دارد و باید نیروی خود را در ایران صرف کند اما ضعف در اجرای نمایشگاه ایران باعث شده است تا ناگزیر به انتخاب شویم، شاید از این طریق بتوانیم پاسخگوی نیازهای اصلی و اساسی شرکت پایتخت باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: اما این تداخل زمانی تنها گریبان‌گیر شرکت پایتخت نیست؛ بلکه بسیاری از شرکت‌ها نیز با همین مشکل مواجه شده و در نتیجه نمی‌توانند در افتتاحیه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی ترکیه شرکت نمایند. این خود معضل بزرگی است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۰ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: