یوسف افراش، در پاسخ به یک خبر:
دفتر امور چاپ از کلیه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند


پانزدهم تیر ماه سال جاری، برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری اعلام کردند «غلامرضا شجاع» به عنوان مشاور دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده است. این خبر بازتاب‌های فراوانی در بدنه این صنعت به دنبال داشت. اخبار چاپ چند و چون این موضوع را از سرپرست دفتر امور چاپ جویا شده است

اخبار چاپ: انتشار خبر انتصاب غلامرضا شجاع به عنوان مشاور دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، واکنش‌هایی را در برخی محافل صنفی پدید آورد. طی دو روز گذشته موج تکذیب‌ها، تأییدها، موافقت‌ها و مخالفت‌ها و بدون در نظر گرفتن منبع اصلی خبر مذکور شدت گرفت.

پس از این واکنش‌های متعدد، صحت و سقم خبر این انتصاب را از یوسف افراش، سرپرست دفتر امور چاپ جویا شدیم. افراش در پاسخ به خبرنگار اخبار چاپ، پیرامون صدور حکم مشاوره به نام غلامرضا شجاع، گفت: رویکرد و سیاست اصلی دفتر امور چاپ، بر ایجاد تعامل و ارتباط میان کلیه دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشور، منجمله دفتر و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته است. بنده نیز به عنوان سرپرست این دفتر، تلاش می‌کنم تا به هر نحو ممکن از تفرقه و پراکندگی احتمالی در این صنعت جلوگیری کرده و وفاق و همدلی لازم را در درون خانواده صنعت چاپ کشور ایجاد نمایم.

بدیهی است ایجاد این وفاق و همدلی و جلوگیری از تفرقه نیازمند شناخت وسیع و تحلیل صحیح مناسبات حاکم بر صنعت چاپ کشور است. این شناخت نیز تنها با مشاوره، همراهی و اعلام نظر فعالان صنفی و شخصیت‌های آکادمیک و دانشگاهی صنعت چاپ میسر خواهد شد. بدین جهت بنده به طور قطع از مشاوره، راهنمایی و نظرات تمامی اعضای هیات مدیره اتحادیه‌ها بهره‌مند خواهم شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو از رعایت برخی مصالح در صنعت چاپ خبر داده و اذعان کرد: به منظور عدم ایجاد تنش و جلوگیری از رایزنی‌های غیراصولی و ناصحیح در میان فعالان صنعت چاپ کشور، در خصوص اعلام اسامی مشاوران این دفتر مصالحی را در نظر دارم. بدین منظور تنها می‌توانم اعلام کنم که تعداد قابل توجهی از مسئولین صنفی و شخصیت‌های آکادمیک و دانشگاهی صنعت چاپ کشور در لیست مشاوران اینجانب و دفتر امور چاپ قرار دارند. البته هم‌اکنون نیز از مشاوره بسیاری مدیران صنفی و فعالان دانشگاهی برخوردارم.

سرپرست دفتر امور چاپ در پایان تصریح کرد: تاکنون هیچ حکمی از سوی اینجانب به هیچ فردی با عنوان مشاور صادر نشده است. علاوه بر این، بنده بهتر می‌بینم که کلیه‌ی فعالان صنفی صنعت چاپ، به دور از جنجال‌ها و بزرگ‌نمایی‌ها، با وحدت و همدلی در راستای اعتلای صنعت چاپ کشور گام بردارند. هنوز مسائل بسیاری در صنعت چاپ ایران وجود دارد که مغفول واقع شده و باید به آن‌ها توجه شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۷ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: