فرهنگستان هنر ایران ده ساله شد
ده سال خدمت فرهنگستان هنر ،به صنعت چاپ و نشر


با وجود گذشت ده سال از مدت فعالیت فرهنگستان هنر شاهد خدمات ارزنده این سازمان به توسعه فرهنگی و هنری کشور به ویژه صنعت چاپ نشر بوده‌ایم. این روند رو به رشد نه تنها در ایران بلکه کشورهای خاور میانه از جمله ازبکستان مشهود بوده است

به گزارش روابط عمومی‌ فرهنگستان هنر، تورسون علی قوزی‌اف، پیام تبریكی را به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس فرهنگستان هنر ایران به محمدعلی معلم دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر ایران و تمامی‌ اعضایی که از گذشته تا کنون در این فرهنگستان فعالیت داشته‌اند، ارسال كرد.

در بخشی از این پیام آمده است: «این رویداد مهم تاریخی نه تنها برای فرهنگستان هنر ایران؛ بلكه در حیات فرهنگی جهان نیز از وقایع بسیار مهم بشمار می‌رود. فعالیت‌های انجام شده در طول ده سال گذشته، كه از نظر تاریخی دوره بسیار كوتاهی محسوب می‌شود، برای نسل‌های آینده بسیار مهم و با اهمیت است»

در ادامه این پیام به اهداف این فرهنگستان اشاره شده است : «فرهنگستان هنر ایران در راستای حفاظت و احیای میراث غنی فرهنگی ملت ایران و تبلیغ گسترده و خالصانه فرهنگ و هنر اسلامی‌، فعالیت‌های زیادی را انجام داده كه سزاوار تحسین است. همچنین شایان ذكر است كه روابط و همكاری اهل هنر و فرهنگ ایران با استادان هنر جهان، رو به رشد و گسترش است. فرهنگستان هنر ایران ظرفیت‌های هنری خود را منسجم كرده و در برگزاری برنامه‌های مختلف هنری به مركز ویژه‌ای تبدیل شده است. در این روزهای با شكوه از خداوند متعال برای جنابعالی و همه اعضای فرهنگستان هنر ایران، سلامتی مداوم،خوشبختی ، سعادت و موفقیت‌های هنری و علمی‌مسئلت می‌نماییم.»

لازم به ذکر است ، تورسون علی قوزی‌اف، پیش‌تر با تصویب مجمع عمومی، ‌به عنوان عضو افتخاری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران منسوب شده است

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۵ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: