با اعلام قبلی و در سالن اجتماعات معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مراسم تودیع و معارفه 8 تن از مدیران ارشاد برگزار شد


ابتدای تیر ماه سال جاری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستخوش تغییرات عمده‌ای گردید. تنها در هفتم تیر ماه، هشت نفر از مسئولان، معاونین و مدیران کل این وزارتخانه تغییر کرده و مراسم تودیع و معارفه آنان برگزار شد. یکی از مهم‌ترنی معاونت‌های ارشاد ـ معاونت امور فرهنگی ـ نیز از جمله معاونت‌هایی بود که با این تغییرات در سطح کلان روبرو شده است.

اخبار چاپ: در ابتدای مراسم تودیع و معارفه معاونین و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر طالبیان قائم‌مقام وزیر در امور شعر و ادب و رئیس حوزه وزارتی، با تشکر و قدردانی از زحمات حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هدف اصلی از حضور در این عرصه بالا بردن سطح علمی و اعتلای فرهنگ و علم و دانش است؛ لذا از تمام حاضرین و نخبگان کشور خواهان همکاری و همیاری در این زمینه و برای این امر مهم هستم.
وی افزود: جای خالی شعر و ادب در فضای عمومی کشور بسیار حس می‌شود و با توجه به سفارشات مقام ریاست جمهوری و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، راهکارهایی به وجود آمده است تا بتوانیم قدمی هرچند کوچک در جهت پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی برداریم.

در ادامه پرویز کرمی معاون فرهنگی امور جوانان و مدیرکل سابق روابط عمومی در امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنان کوتاهی گفت: متأسفانه در حال حاضر مسئولی که اهل سخنرانی نباشد و تنها به عملکرد خود بسنده کند؛ در ارائه گزارش عملکرد به مسئولان و مدیران بالادستی خود با مشکلات و معضلات متعددی روبرو می‌شود. لذا امید است جناب آقای منفرد نسبت به رفع این اقدامات بایسته و شایسته را به انجام برسانند.
وی افزود: پرداختن به عرصه فرهنگ راهی ناهموار است که تنها با داشتن علاقه و اشتیاق وافر می‌توان این راه را هموار کرد. باید اذعان داشت، همان‌طور که حضور در این عرصه سخت است، خارج شدن از این مسئولیت نیز آسان نمی‌باشد.

• جانشین؛ مکمل موقعیت قبلی است، نه مخرب آن

آذرشب مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بین‌الملل در ادامه این مراسم اذعان داشت: با افرادی که در امور فرهنگی به فعالیت مشغول بوده‌اند، صحبت کرده‌ام؛ تمام این افراد حمایت خود را درخصوص همکاری برای پیشبرد اهداف اعلام کرده و خواهان همکاری هستند، تا بتوانیم به عنوان یک نیروی مکمل نه یک رقیب، عمل کنیم و به اهداف عالی سازمان نائل شویم.
محسن پرویز نیز در مراسم تودیع خود، برای جانشینش آرزوی موفقیت کرده و اظهار داشت: از همه عزیزانی که در این مدت در پیشرفت امور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همیار بنده بوده‌اند، تشکر می‌کنم. در ضمن برای آقای دری نیز آرزوی موفقیت کرده و امیدوارم فعالیت‌های مثبت گذشته را ادامه دهند و نقطه ضعف‌ها را نیز با تلاش مضاعف خود مرتفع کنند.

مدیرکل روابط عمومی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیگر سخنرانی بود که در مراسم معارفه خود سخن می‌گفت. وی در سخنان کوتاهی، بر اهمیت نقش مظلومیت‌زدایی از فرهنگ و توجه به منویات مقام رهبری اشاره کرده و گفت: اعتلای فرهنگی هر جامعه نیازمند تعامل هرچه بیشتر روابط عمومی و رسانه‌ها است. در این راستا آماده هرگونه همکاری و همراهی با اصحاب رسانه و همکاران مطبوعاتی خود هستم. چرا که تحقق این مهم را وظیفه‌ای ملی می‌دانم.

سلطانی، مشاور وزیر و مدیرکل امور جوانان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از منفرد سخنرانی کرده و با اشاره به نقش جوانان در تحولات اجتماعی جوامع مختلف، تصریح کرد: اگر چنانچه امروزه مشکلات و معضلاتی در امور مربوط به جوانان وجود دارد، ناشی از عدم برنامه‌ریزی‌های علمی، دقیق، کارآمد و کاربردی در حوزه جوانان است. این جوانان هستند که نیازمند اجرایی شدن برنامه‌های متعددی هستند. لذا بر ماست که با استفاده از این انرژی نهفته شرایطی را ایجاد نماییم تا این جوانان با استفاده از ظرفیت‌های خود، امکان ظهور و بروز توانمندی‌های خود را به دست آورند.

داداش‌پور، مشاور وزیر و مدیرکل سابق حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، که در مراسم تودیع خود سخن می‌گفت، برای همگان آرزوی هدایت و رسیدن به کمال مطلوب را داشته و از کلیه حاضرین و همکاران خود طلب عفو نمود.
بهمن دری، که پس از جدایی محسن پرویز از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر کرسی ریاست این معاونت تکیه زده است، آخرین سخنران مراسم تودیع و معارفه‌های 7 تیر ماه سال جاری بود. وی ضمن انتقاد از تمرکز بی‌رویه معاونت فرهنگی بر روی کتاب و عدم توجه به دیگر حوزه‌های فرهنگی، در خصوص برنامه‌های آتی معاونت خود اظهار داشت: از این پس معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را مبنی بر جدا شدن از تصدی‌گری مسائل مرتبط با کتاب انجام داده و این امر را به خود ناشران و تشکل‌های مربوط به آنان واگذار می‌نماید.
وظیفه اصلی معاونت فرهنگی مبارزه با ناشرگرایی، نویسنده‌گرایی، مخاطب‌گرایی و... است. این معاونت تنها و تنها باید در راستای حفظ ارزش‌ها و دوری از استحاله فرهنگی گام بردارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۸ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: