در حاشیه جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی:
چاپ یک آرم؛ ناجی بیماران ایدزی


نوزدهمین جام جهانی فوتبال در کشور آفریقای جنوبی، صحنه‌های زیبایی را در مقابل دیدگان غمگین، هراسناک و گرسنه مردمان افریقا ایجاد کرده است. صحنه‌هایی که خلق تنها و تنها با فوتبال و از طریق آن امکان‌پذیر می‌شوند.

کمپانی تولیدکننده لوازم ورزشی نایک (NIKE)، به تازگی و در جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی بندهای قرمز رنگ اورجینالی را با مارک این شرکت تولید و روانه بازار نموده است.

گفتنی است بندهای مذکور که از تکنولوژی‌های نوین چاپ‌های خاص بر روی پارچه بهره‌ برده‌اند، یکی از زیباترین و کم‌هزینه‌ترین محصولات ورزشی است که در این جام جهانی به فروش می‌رسند.
این بندها به صورتی بسیار زیبا و با چاپی ارزنده و استاندارد در بازارهای آفریقای جنوبی و همچنین از طریق سایت‌های اینترنتی به فروش می‌رسند.

نایک در اقدامی خداپسندانه، تمامی عواید حاصل از فروش این بندها را به انجمن‌ها، مؤسسات و... حمایت‌کننده از بیماران ایزی اختصاص داده است. سایت اینترنتی شرکت نایک فرآیند جالبی را در زمینه خرید این بندها، موسوم به نایک قرمز، در نظر گرفته است:

مرحله اول: خریداری بندها توسط علاقه‌مندان. مرحله دوم: تخصیص 50 درصد از سود حاصله به صورت اعانه به انجمن‌ها، مؤسسات، شرکت‌ها و... که با برنامه‌های اجتماعی برای آموزش‌های پیشگیری و مبارزه با ایدز برای جوانان بین 18 تا 20 سال برگزار می‌کنند. مرحله سوم: تخصیص 50 درصد باقی مانده از سود حاصله به نیروهای تأمین اجتماعی آفریقایی به منظور تهیه داروهای مبارزه با ایدز و هدیه آن به بیماران افریقایی.

بخشی از این سود نیز صرف نیازهای آموزشی کارمندان و کارکنان بهداری‌هایی می‌شود که در راستای مبارزه با بیماری ایدز فعالیت می‌کنند. برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی یکی از راه‌حل‌های رفع این نیازهاست.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۷ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: