محمد علی پناهنده مدیر انتشارات فن‌آوران
کاغذ ، بنزین صنعت چاپ


بالا رفتن قیمت کاغذ ،آغاز افزایش قیمت خدماتی مانند زینک،لیتوگرافی و حتی تعرفه‌های چاپخانه‌ها می‌باشد. همانطور که با تغییر قیمت بنزین ،محصولات گران می‌شوند با افزایش تعرفه‌های کاغذ تمام بدنه چاپ ونشر تغییر پیدا می‌کنند.

محمد علی پناهنده مدیر انتشارات فن‌آوران در گفتگو با اخبار چاپ اصلی ترین مشکل ناشران را گران بودن کاغذ عنوان کرد و گفت :اصلی ترین مشکلی که ناشران با آن دست به گریبان هستند مسئله کاغذ است. با بالا رفتن قیمت کاغذ مجبور شدیم در قیمت گذاری کتاب تجدید نظر کنیم . متاسفانه کتاب گران شد و هیچکس به دنبال علت این گرانی نیست. به همان میزان که کاغذ گران شود خدمات چاپی مانند زینک،لیتوگرافی و حتی تعرفه‌های چاپخانه‌ها نیز افزایش می‌یابد

وی در خصوص قانون کپی رایت در ایران اظهار داشت: یک ناشر متعهدبر اساس اعتقادات خود به پیش می‌رود وبر همین مبنا اگر کتابی توسط ناشر دیگری چاپ شود، به هیچ عنوان آن را چاپ نخواهیم کرد؛ مگر اجازه ناشر قبلی را به صورت مکتوب داشته باشیم.

پناهنده در پایان از کتابخانه ملی و فیپا به خاطر اطلاع رسانی دقیق و سریعشان سپاس گزاری کرد و افزود :در گذشته برای دریافت شماره رده‌بندی فیپا دچار مشکل می‌شدیم ولی در حال حاضر این اطلاع رسانی به روز شده است.و به راحتی در اختیار ناشران قرار می گیرد .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۶ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: