تکنولوژی چاپ علیه جام نوزدهم فعال شد:
تماشای مسابقات جام جهانی در ورزشگاه‌ها؛ با بلیت‌های تقلبی


صنعت چاپ بسیار فراگیر بوده و ابعاد گوناگونی دارد. از ضرب سکه‌های رسمی رایج کشورهای مختلف تا جعل اسناد و مدارک دولتی و خصوصی، همه‌وهمه بیانگر توان بالا و قابلیت‌های فراوان صنعت چاپ است. اما این صنعت همواره در خدمت بشر نیست. گاهی سودجویانی نیز از امکانات و قابلیت‌های صنعت چاپ به منظور جعل و تقلب استفاده می‌کنند.

اخبار چاپ: بیش از 5 پایگاه اطلاع‌رسانی، گزارش‌هایی را مبنی بر چاپ، تهیه و توزیع بلیت‌های تقلبی در نوزدهمین جام جهانی فوتبال مخابره کرده‌اند. به ادعای این بنگاه‌های خبری، با پایان یافتن دور دوم مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، مسئولین ورزشگاه‌ها در جریان شمارش و جمع‌آوری بلیت‌های تماشاگران، به نمونه‌های متعددی از بلیت‌های تقلبی دست یافته‌اند.

در بیشتر گزارش‌های ارائه شده، یک گروه مافیایی اقدام به تهیه، چاپ و توزیع این بلیت‌ها نموده است. گفته می‌شود این گروه با در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن و به روز توانسته است، بلیت‌هایی را چاپ نماید که بیش از 90 درصد از مشخصان بلیت‌های اصلی را داراست.

کارشناسان صنعت چاپ پی برده‌اند که بلیت‌های تقلبی با ماشین‌آلات چاپ دیجیتال و با استفاده از این تکنولوژی طبع شده‌اند. به باور این کارشناسان، بلیت‌های مذکور در مجموعه‌ای همانند یک چاپخانه مدرن، به چاپ رسیده‌اند. مجموعه‌ای که ماشین‌آلات و تجهیزات بسیار مدرنی را در اختیار دارد. چرا که این بلیت‌ها حاوی نشان هولوگرام کشور آفریقای جنوبی و آرم مخصوص فیفا هستند. از آنجا که این دو نشان (نشان هولوگرام آفریقای جنوبی و آرم مخصوص فیفا) حاوی مشخصات فنی منحصربفردی هستند، چاپ دقیق و نزدیک به حقیقت این بلیت‌ها نشان‌دهنده توان تجهیزاتی بسیار بالای گروه مافیایی مذکور است.

پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به روزهای حساس جام جهانی و برگزاری مراحل بالاتر این جام، احتمال استفاده و حتی چاپ مجدد این بلیت‌ها نیز افزایش می‌یابد. سوءاستفاده از علاقه‌مندی هواداران تیم‌های حاضر، به منظور تماشای فوتبال جام جهانی از داخل ورزشگاه موجب می‌شود تا این گروه اقدامات بیشتری را در آینده‌ای نزدیک انجام دهد.

علیرغم اخبار موجود و تأیید صحت خبر توسط مسئولین ورزشگاه‌ها، مدیران و دست‌اندرکاران فیفا سیاست سکوت را در برابر این مسئله پیش گرفته‌اند. به گونه‌ای که هیچ گفتگو و مصاحبه‌ای را در این زمینه انجام نمی‌دهند. مأموران امنیتی و پلیس آفریقای جنوبی به دنبال یافتن رد پایی از چاپگران بلیت‌های جام جهانی هستند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۳ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: