نگاردین، ناشر مالزیایی در حاشیه اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام:
باید سازمان حمایت از حقوق مؤلفان مسلمان تشکیل شود


نگاردین، ناشر مسلمان اهل مالزی، در حاشیه نخستین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام بر لزوم تشکیل سازمان دفاع از حقوق مؤلفان و ناشران مسلمان تأکید کرد.

اخبار چاپ: نگاردین، ناشر مسلمان مالایی در حاشیه دومین روز اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام با خبرنگار اخبار چاپ گفتگو کرد. وی در این گفتگو بر لزوم تشکیل سازمان بین‌المللی دفاع از حقوق مؤلفان، ناشران و موزعان کتاب مسلمان تأکید کرد. نگاردین تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین مشکلاتی که ناشران، نویسندگان و مترجمان مسلمان از آن رنج می‌برند، عدم استفاده از قانون کپی‌رایت در کشورهای جهان اسلام است. این ناشر مالزیایی مشکل دیگر ناشران را عدم استفاده از نظام توزیع هماهنگ و کارآمد در جهان اسلام عنوان کرده و افزود: مشکل دیگری که میان ناشران مسلمان وجود دارد، عدم همراهی و هماهنگی در ساختار توزیع کتاب است. بهتر است سازمانی تشکیل شده و این معضل به صورت بین‌المللی و برای کلیه ناشران مسلمان مرتفع شود.

میهمان اجلاس ناشران مسلمان، اظهار داشت: اسلام آموزه‌های زیبایی دارد. آموزه‌هایی که می‌تواند بسیاری از انسان‌های آزاده و فطری را به خود جذب نماید. حال آنکه متأسفانه به دلیل عدم وجود هماهنگی، همراهی و ساختارهای منسجم تاکنون موفق به انجام این کار نشده‌ایم. یکی از نیازهای اساسی ما پرداختن به موضوعات اصیل و ارزشمند اسلامی است.

نگاردین در پایان گفت: این همایش می‌تواند نقش بسیار مؤثری در هماهنگ‌سازی و همراهی کلیه ناشران مسلمان داشته باشد. ناشرانی که هر یک به سختی در تلاشند تا ابعادی از زوایای دین مبین اسلام را برای جهانیان عرضه کنند. امیدوارم که با برگزاری چنین اجلاس‌هایی فرصت‌های مناسبی در اختیار اهالی فرهنگ در کشورهای اسلامی قرار گیرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: