ناشر فرانسوی در گفتگو با اخبار چاپ:
محتوای مناسب نیازمند قالب مناسب است


خانم گیوم، استاد دانشگاه و ناشر مسلمان فرانسوی بر ضرورت استفاده از تکنولوژی و ظرفیت‌های صنعت مدرن و به روز چاپ در دنیا تأکید کرد.

اخبار چاپ: خانم گیوم، استاد دانشگاه و ناشر مسلمان فرانسوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اخبار چاپ از کمبود و فقر منابع اسلامی به منظور ترجمه آثاری ارزنده و فاخر در کشور فرانسه خبر داد. وی در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 30 میلیون مسلمان در اروپا زندگی می‌کنند. مسلمانانی که به لحاظ عقیدتی و باورهای دینی با مشکلات، معضلات و مسائل متعددی روبرو هستند.

ارتباطی که مسلمانان ساکن در غرب با پارادایم مدرن و جهانی ضد دین دارند، ارتباطی نزدیک است. این نزدیکی می‌تواند مشکلات و مسائل بسیاری را برای این دست از مسلمانان ایجاد کرده و باورهای دینی آنها را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به قابلیت‌های فرهنگی دین مبین اسلام گفت: معیارها و شاخص‌های اسلامی توانایی جذب بسیار زیادی دارند. این ما ناشران هستیم که باید بتوانیم با استفاده از این ظرفیت‌های شرایطی را فراهم سازیم تا مسلمانان و حتی دیگر اقشار اجتماعی بتوانند با این مفاهیم آشنا شوند.

گیوم که به دلیل حفظ حجاب اسلامی از تدریس در دانشگاه‌های فرانسه منع شده است، با اشاره به کیفیت محصولات فرهنگی اسلامی تصریح کرد: کتاب‌ها، محصولات فرهنگی و کلیه پیام‌هایی که از طرف مسلمانان صادر می‌شود، باید حائز کیفیت و قابلیت‌های مناسب محتوایی و بصری باشد. حتی بهترین مفاهیم را اگر در قالبی نامناسب ارائه کنیم، فاقد جذابیت و اثربخشی لازم خواهد بود.

لذا استفاده از سیستم‌های به روز صنعت چاپ در دنیا، جهت انعکاس واقعیت‌ها و معیارهای دینی لازم، ضروری و بایسته است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: