از مراسم اختتامیه نخستین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام
نخستین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام به کار خود پایان داد


نخستین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام که صبح روز یکشنبه 30 خرداد ماه سال جاری در محل سالن کنفرانس سران جهان اسلام آغاز به کار کرده بود، عصر 31 خرداد ماه در سالن وزارت امور خارجه به کار خود پایان داد.

به گزارش اخبار چاپ، مراسم اختتامیه نخستین اجلاس ناشران جهان اسلام، عصر دیروز (دوشنبه 31/3/1389) به کار خود پایان داد. این مراسم در ساعت 17 دیروز در محل وزارت امور خارجه برگزار و بیانیه پایانی توسط شرکت‌کنندگان قرائت شد.

سخنران مراسم اختتامیه، دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بود. وی طی سخنانی در مورد نهضت ترجمه و قابلیت‌ها و توانمندی‌های تاریخی جهان اسلام تأکید کرد. ولایتی گفت: سالیان طولانی جهان اسلام به دیگر نقاط دنیا، فرهنگ، علم، فناوری، کتاب و مبانی معرفتی صادر می‌کرد. در دوره‌های متمادی و بسیار زیاد این آثار اسلامی و عربی بودند که به دیگر زبان‌های زنده دنیا ترجمه می‌شدند.

در بیانیه پایانی این اجلاس، بر 5 محور عمده تأکید شده بود. در این بیانیه که به تأیید ناشران حاضر در اجلاس رسید، مقرر شد:
دفتر دائمی شورای برگزاری اجلاس آینده در تهران تشکیل شود؛ آقای دکتر علی زارعی نجفدری به عنوان دبیرکل و رئیس اجلاس تعیین شدند؛ شورای برگزاری موظف شد ظرفیت‌های لازم را تا سال آینده مهیا نماید؛ کلیه امور مربوط به اجلاس آتی در تهران انجام می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده بود: کشورهای مسلمان و مسلمانان سراسر جهان موظفند تا در قالب سازمانی‌هایی رسمی و بین‌المللی نسبت به وقایع و رویدادهایی که پیرامون دین مبین اسلام و مذاهب حقه آن روی می‌دهد، حساس بوده و در صورت لزوم در موارد مشخص روشنگری و آگاهی‌بخشی داشته باشند.

لازم به ذکر است، نخستین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام که با حضور ناشران مسلمان از 32 کشور جهان در محل کنفرانس سران کشورهای اسلامی در تهران کار خود را آغاز کرده بود؛ دیشب و پس از دو روز فعالیت به کار خود پایان داد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: