مبادلات فرهنگی ایران و افغانستان از تیر ماه آغاز می‌شود
همایش میراث مکتوب با همکاری کتابخانه مجلس و آکادمی علوم افغانستان


همایش میراث مکتوب ایران و افغانستان، با همکاری کتابخانه مجلس و آکادمی علوم افغانستان در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار چاپ: کوروش نوروزمرادی دبیر اجرایی همایش میراث مکتوب ایران و افغانستان علل برگزاری همایش میراث مکتوب ایران و افغانستان را چنین عنوان کرد: متأسفانه مدتی بود که مبادلات و تعاملات فرهنگی بین دو کشور دوست، همسایه و هم فرهنگ ایران و افغانستان کمرنگ شده بود. این موضوع سبب شد تا رایزنی‌هایی را برای تبادل فرهنگی بین دو کشور آغاز کنیم. زیرا به باور و اعتقاد ما هر دو کشور ایران و افغانستان مشترکات بیشماری در زمینه‌های فرهنگی، دینی و هنری با یکدیگر دارند. با توجه به این مشترکات بیشماری در زمینه‌های مذکور وجود دارد، نیاز به اینگونه همکاری‌ها بیشتر حس می‌شود.

وی اظهار داشت: این همایش با همکاری کتابخانه مجلس و آکادمی علوم افغانستان تیر ماه امسال برگزار خواهد شد. به همین منظور نیز انجمن دوستی ایران و افغانستان در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بتواند گامی هرچند اندک را در این زمینه بردارد.

نوروز مرادی در رابطه با برنامه‌های جانبی این همایش اذعان داشت: در کنار همایش میراث مکتوب ایران و افغانستان، نمایشگاهی با عنوان سه دهه با مطبوعات فارسی زبان افغانستان برگزار خواهد شد؛ از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش می‌توان به برگزاری کارگروه‌های فکری اشاره کرد، که میهمانان حاضر در این برنامه به تبادل افکار و اندیشه‌های خود می‌پردازند.

وی در پایان تصریح کرد: میهمانان این همایش نیمی از کشور افغانستان و نیمی از کشور ایران هستند. علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از فرهیختگان و نخبگان هر دو کشور در این همایش حضور خواهند داشت.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۳۰ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: