سر فصلی جدید در کتابخانه ملی
مبادلات آثار ناشران بین کتابخانه ملی و کشور گرجستان


سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و نهاد‌های فرهنگی گرجستان، به تبادل اطلاعات فرهنگی و مبادله آثار ناشران هر دو کشور پرداختند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی کتابخانه ملی سه تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مراکز فرهنگی گرجستان برگزار شد. لازم به ذکر است برپایه این یادداشت‌های تفاهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و نهاد‌های فرهنگی گرجستان به مبادله کتاب، نشریه، فهرست‌ها و سایر منابع کتابخانه‌ای و آرشیوی، تجارب حرفه‌ای و دستاوردهای علمی در زمینه‌های مرتبط همچون گسترش مجموعه، حفاظت و نگهداری مجموعه‌ها اقدام خواهند كرد.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها که در جریان سفر علی اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به گرجستان برگزار شد؛ اشعری به تاریخ؛ فرهنگ و سرنوشت مشترک دو کشور اشاره کرد و افزود: ایران و گرجستان سابقه تمدنی و تاریخی طولانی دارند و هر دو ملت برای حفظ این فرهنگ پافشاری می‌کنند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشورمان، فرهنگ را زیر‌بنای جامعه خواند و افزود: دنیا اگر بخواهد به یک فهم و همکاری مشترک برسد این داد و ستدهای فرهنگی زمینه‌های همکاری در سایر بخش‌ها را ایجاد و گسترش خواهند داد.

رئیس کتابخانه ملی پارلمانی گرجستان نیز در این مراسم؛ امضای این سه تفاهم‌نامه را برای گرجستان بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امروز روز مهمی برای فرهنگ گرجستان می‌باشد. زیرا سه موسسه فرهنگی گرجستان با ایران به توافق‌هایی برای همکاری دست یافته‌اند.

بررسی و بكارگیری فن‌آوری‌های نوین كتابخانه‌ای و آرشیوی، گسترش پروژه‌های مشترك در زمینه معرفی كتب و دیگر انتشارات، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌ها و بازدیدهای علمی و همچنین برگزاری نمایشگاه از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه‌های همكاری است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۷ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: