عضوکمیسیون اقتصاد مجلس در خصوص اجرا و تکمیل شهرک چاپ و نشر تهران گفت:
در صورت لزوم از وزیر صنایع سوال می‌کنیم


عبدالرضا ترابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از آمادگی کامل این کمیسیون در رابطه با ارتقاء و پیشرفت صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی کشور در حوزه قانون‌گذاری و پیگیری مصوبات مرتبط خبر داد.

اخبار چاپ: عبدالرضا ترابی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سمنان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه و اهمیت صنعت چاپ در ایران، گفت: با گسترش تکنولوژی‌های روز دنیا، دستگاه‌‌ها و ماشین‌آلات صنعت چاپ نیز همپای سایر حوزه‌های تکنولوژی، رشد چشمگیری داشته‌اند. به گونه‌ای که این فراصنعت توانسته برطرف‌کننده نیازهای متعدد مخاطبان ‌باشد. بر همین اساس امروزه بیشتر از پیش صنعت چاپ نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولین و متولیان این امر می‌باشد.
وی افزود :امروزه صنعت چاپ با مشکلات بسیاری روبرو است که اگر بخواهیم حرکتی رو به رشد داشته باشیم نیازمند حل کردن مسائل در زیرساخت‌های صنعت چاپ خواهیم بود تا بتوانیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم که این امر مستلزم حمایت‌های همه جانبه از این صنعت عظیم است. در این فرآیند لازم است که مجلس شورای اسلامی در بخش قانون‌گذاری و دولت محترم در حوزه‌های اجرایی نسبت به صنعت چاپ و بسته‌بندی حمایت‌های مقتضی را داشته باشند.
نماینده مردم سمنان و گرمسار گفت: عدم گشایش اعتبارات اسنادی و نقدی نظام بانکی کشور در بخش صنعت چاپ، تعرفه‌های بالای گمرکی واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چاپ به کشور و ناتوانی نظام بیمه‌های صنعتی و صنفی در ارائه پوشش تأمین اجتماعی کارکنان صنعت چاپ ایران و ماشین‌آلات و تجهیزات، عمده مشکلاتی است که فعالان و اهالی صنعت چاپ و بسته‌بندی و نشر کشور با آن‌ها دست به گریبان بوده و فعالیت حرفه‌ای و صنعتی آنان را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.
ترابی در گفتگوی اختصاصی با اخبار چاپ ضمن ابراز گلایه از مدیران صنفی صنعت چاپ و نشر کشور خاطر نشان کرد: طی دو دوره ای که نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بودم، هرگز شاهد حضور هیچ یک از مدیران صنفی و مسئولان اتحادیه های صنعت چاپ ـ حداقل در ارتباط با کمیسیون اقتصادی ـ نبوده‌ام. این مسئله موجب می‌شود شرایط نامطلوبی در صنعت چاپ کشور ایجاد گردد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با دعوت اتحادیه های صنعت چاپ به مجلس با هدف رایزنی های بیشتر به منظور رفع مشکلات و معضلات صنعت چاپ ایران، اظهار داشت: اتحادیه های صنعت چاپ اگر برای ادامه حیات خود با مشکل مواجه شوند می توانند طرحی را به مجلس و کمیسیون های مربوطه ارائه کنند تا این کمیسیون طرحهای مذکور را به صحن علنی مجلس فرستاده و از این طریق مجلس قانون گذار بتواند برای طرح ارائه شده توسط اتحادیه‌ها، تبصره یا ماده قانونی مناسب در نظر گیرد. بدیهی است تحقق این امر مستلزم حضور مستمر دست اندر کاران صنعت چاپ در مجلس شورای اسلامی می باشد.
ترابی با خوب ارزیابی کردن صنعت چاپ در کشور بیان کرد صنعت چاپ امروزه پیشرفت های چشمگیری داشته است و در این راستا می توان گفت کشور های جهان در حال رقابت جدی است و در بعضی از مواقع از آنها هم پیشی گرفته و این صنعت با کمک مجلس و دولت باید بهتر از گذشته برای رقابت در بازارهای جهانی عمل کند.
وی کمیسیون صنایع و معادن مجلس را متولی پیگیری شهرک صنعتی چاپ و نشر دانست و تصریح کرد: اتحادیه های صنعت چاپ و نشر باید برای رسیدگی به مشکل اجرا شهرک صنعت چاپ و نشر به کمیسیون صنایع مراجعه و مشکلات خود را بیان کنند تا کمیسیون صنایع هم با سوال از وزیر صنایع مشکل اصلی را حل نمایند واین امر بدون حضور اتحادیه ها در مجلس و کمیسیون های ویژه به قوت خود باقی خواهد ماند.
ترابی با هم خانواده دانستن چاپ و نشر گفت: چاپ و نشر در یک ردیف کاری قرار دارند و هر یک به دیگری نیازمند می باشد و در صورتی که در وزارت ارشاد با هم ادغام شوند باید برای رسیدن به هدف والای خود از تمامی امکانات استفاده کنند

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۸ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: