سیدمهدی صادق عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم گیلان و آستانه اشرفیه در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: علاوه بر اینکه صنعت چاپ میتواند در بسیاری از مسائل سودآور باشد و مشکلات کشور را در بخش صادرات مرتفع کند ،بستهبندی که یکی از حوزه های این صنعت است نیز توانایی بالایی در جذب مخاطب دارد زیرا اولین چیزی که در مواجه شدن با محصول مورد نظر ، آنها را اقناع میکند تا از محتوای داخل بسته استفاده نمایند، سطح کیفی بستهبندی است و این در صورتی است که هنوز از کیفیت داخل بسته هیچ اطلاعی ندارند
وی افزود: صنعت چاپ و بستهبندی کشور برای اینکه بتواند بازارهای بزرگ جهان را در اختیار خود قرار دهد؛ باید به نحوه بستهبندی و تنوع چاپی آنها ،کیفیت کاغذ و مقوا و... توجه شایانی نماید و هر چه این صنعت بتواند متنوعتر و بر اساس خواسته مخاطب عمل کند، قطعا بازارهای بیشتری را در جهان برای ارائه محصولات تسخیر خواهد کرد.
مهدی صادق در ادامه بیان کرد: صادرکنندگان اگر در صادرات محصول خود، با چاپ و بستهبندی مناسب مواجه نباشد مجبور است به منظور فروش محصولاتشان به خرید و فروش فلهای روی بیاورند که این کار هیچ ارزش افزودهای برای صادر کننده و برای اقتصاد کشور ندارد زیرا خرید فلهای باعث میشود تا همان محصول خارج شده از کشور با ظاهر و کیفیت مناسب و دو برابر قیمت فلهای وارد کشور شود که این چرخش نامناسب صادرات ضربهی سختی را به بدنهی اقتصاد کشور میزند
نماینده مردم گیلان و آستانه اشرفیه شناخت بازارهای هدف،شناخت تقاضای خریداران کشورهای هدف،ارزیابی بازارهای هدف،نوآوری چاپ در بستهبندی محصولات و ماشینآلات چاپی را از مهمترین ویژگیهای فروش محصولات در خارج دانست و بیان کرد: فعالیتهای چاپی و بستهبندی کشور باید متانسب با نیازهای جهان باشد تا از این طریق بتوانیم محصولات خود را با ارزش افزوده بالا در بازارهای هدف به عرضه گذاریم
عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه امروزه صنعت چاپ با چه مشکلاتی مواجه است به خبرنگار اخبار چاپ گفت: اعتماد نداشتن بخش خصوصی به ظرفیتهای موجود ، شناخت نداشتن از بازارهای هدف، عدم اعتبارات و تسهیلات بانکی مناسب برای تهیه ماشینآلات چاپی، نبود فرهنگ مناسب در صنعت بستهبندی، خرید محصولات به شکل فلهای و ... از عمدهترین مشکلات صنعت چاپ میدانیم که دستاندرکاران این صنعت امروزه با آن در گریبان هستند.
وی با ابراز بیاطلاعی از تاسیس شهرک صنعتی چاپ و نشر در تهران گفت: تاکنون کمسیون صنایع و معادن از نحوه اجرایی این شهرک اطلاعی ندارد ،اما آماده است که دستاندرکاران این صنعت را در خصوص مشکلات ایجاد شده در این زمینه؛ اعم از ایجاد مشکل با سازمان محیط زسیت ،منابع طبیعی و یا تسهیلات بانکی یاری نماید ودر رفع مشکلات چاپخانهداران از هر کوششی کوتاهی نکند .
عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس پیرامون تشکیل فراکسیون صنعت چاپ در مجلس بیان کرد: فراکسیونها قاعدتا در یک گرایشی که از بیرون به نمایندگان ارایه میشود قابلیت تشکیل شدن دارند در همین راستا اگر دستاندرکاران صنعت چاپ احساس میکنند که به چنین فراکسیونی در مجلس نیاز دارند تا از این طریق مشکلات خود را با نمایندگان و کمسیونها مطرح کنند ، میتوانند این موضوع را به کمسیون صنایع پیشنهاد دهند.
وی در پایان اظهار داشت: اتحادیههای صنعت چاپ خود را با کمیسیون صنایع و معادن بیگانه و غریبه میدانند چرا که تا کنون هیچ یک از این افراد حتی برای یکبار در خصوص بیان مشکلاتشان در مجلس حضور نیافتهاند و همین امر باعث شده تا کمیسیون صنایع از مشکلات آنان بی اطلاع باشد.